Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@07:46:16 GMT

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ ژنرال

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۸۳۰۸

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ ژنرال

در تعطیلات نوروزی در سلسله مطالبی می خواهیم به بررسی القاب ماندگاری بپردازیم که طرفداران فوتبال به بازیکنان و مربیان محبوب شان داده اند. در چهاردهمین قسمت یادی کرده ایم از امیر قلعه نویی، ژنرال آبی ها...

چهاردهمین قسمت القاب ماندگار فوتبال ایران به امیر قلعه نویی اختصاص دارد.

به گزارش طرفداری، یکی از علاقه مندی های هواداران فوتبال در تمامی کشورها، دادن القاب به بازیکنان و مربیان محبوب شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم از این دست القاب کم نداریم. در چهاردهمین سلسله مطالب لقب های ماندگار فوتبال ایران، به لقب ژنرال که از سوی هواداران و کارشناسان فوتبال به امیر قلعه نویی نسبت داده شده است، پرداخته ایم.

کاپیتان جوان شاهین

امیر قلعه نویی 1 آذر 1342 در تهران به دنیا آمد. قلعه نویی فوتبال را از راه آهن آغاز کرد.اردشیر لارودی و پرویز ابوطالب، اولین کسانی بودند که او را برای تیم‌ های پایه‌ راه‌ آهن انتخاب کردند و بعد ناصر ابراهیمی او را به تیم بزرگسالان راه‌ آهن برد که توانست در سن 17 سالگی، 3 گل در جام حذفی تهران در سال 1359 بزند. در این فصل راه‌ آهن هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را در جام حذفی تهران شکست داد و تا فینال پیش رفت، اما با شکست در مقابل نیروی هوایی نایب قهرمان شد. امیر در سال 1360 به تیم ملی جوانان دعوت شد که نمایش قابل قبولی هم از خود ارائه کرد. ناصر ابراهیمی از میان تمام بازیکنان نخبه راه‌ آهن مثل فرشاد پیوس، مرتضی یکه، و بیژن طاهری، تنها قلعه نویی 18 ساله را با خود به شاهین برد. شاهین ملی پوشان زیادی در آن روزها داشت که نادر فریادشیران، مهدی دینورزاده، نصرالله عبداللهی، محمد صادقی و حمید مجدتیموری شامل آن بودند. ابراهیمی در سال 1363 از شاهین جدا شد و جای خود را به محراب شاهرخی و سپس به نصرالله عبداللهی داد. در سال  1364 و پس از خداحافظی صادقی از فوتبال و جدا شدن دینورزاده از شاهین، قلعه نویی 22 ساله به عنوان کاپیتان تیم انتخاب شد، در حالی که در ترکیب اصلی شاهین تقریباً تمام بازیکنان از نظر سنی از او بزرگتر بودند. امیر قلعه نویی بعد از 6 سال بازی در شاهین در سال 1366 لژیونر شد و به السد قطر پیوست و همراه با این تیم قهرمان لیگ و جام حذفی شد. قلعه نویی در زمستان 1367 به تهران بازگشت و به باشگاه استقلال تهران پیوست و تا پایان دوران بازی اش در این تیم ماند.

ژنرال استقلال

امیر قلعه نویی یکی از اسطوره های فوتبال ایران و استقلال است. ژنرال 9 فصل آخر فوتبالش را در استقلال گذراند و در 4 سال آخر حضورش در استقلال بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌ بست. به امیر قلعه نویی در زمان فوتبالش، به دلیل میدان داری منحصر به فردش لقب ژنرال دادند. اولین بار کامران منزوی به او لقب ژنرال داد و زنده یاد عباس عبدالمکی در تحلیل های فنی هم از این لقب برایش استفاده می کرد. قلعه نویی زمانی که سرمربی شد، لقب ژنرال رویش ماند و هنوز هم هواداران و مطبوعات از این لقب برای قلعه نویی استفاده می منند. امیر قلعه نویی در زمان مربی گری اش هم کارنامه موفقی از خود بر جای گذاشته و 5 قهرمانی لیگ برتر به همراه تیم های استقلال و سپاهان را در کارنامه اش دارد.

قسمت اول: آقای بخیه

قسمت دوم: معلم اخلاق

قسمت سوم: عقاب آسیا

قسمت چهارم: موشک

قسمت پنجم: رضا فاکتی

قسمت ششم: سیم خاردار

قسمت هفتم: پا طلایی

قسمت هشتم: سر طلایی

قسمت نهم: سلطان

قسمت دهم: جادوگر

قسمت یازدهم: هلی کوپتر

قسمت دوازدهم: شهریار

قسمت سیزدهم: حماسه ساز ملبورن

اخبار داغ 

ساعت بازی های پرسپولیس در آسیا مشخص شد / اختصاصی طرفداری چرا خولیو ولاسکو مثل کارلوس کی روش نشد؟ / محمدرضا داورزنی در طرفداری پاسخ داد علت مرگ آزاده نامداری از زبان دایی روانپزشکش / ساعتی پیش اعلام شد + عکس ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت روبرت لواندوفسکی یک ماه از میادین دور خواهد بود پایان کار سرخیو آگوئرو و منچسترسیتی با انبوهی از افتخارات / کاریکاتور 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: امیر قلعه نویی فوتبال ایران لقب ژنرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک خاص قلعه نویی برای بازیکنان تیم ملی فوتسال | ویدئو

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سرمربی تیم ملی در این پیام خطاب به آنها گفت: شما ایرانی بودن را معنا کردید و نسل تازه‌ای درحال شکل گیری است.

کد خبر 847466 منبع: مهر برچسب‌ها فوتسال و فوتبال ساحلی ویژه ورزشی امیر قلعه‌ نویی ورزش

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه امیر قلعه نویی از شاگردان وحید شمسایی
  • فیلم| تبریک خاص قلعه نویی به بازیکنان تیم ملی فوتسال
  • پیام احساسی قلعه نویی به تیم ملی فوتسال ایران
  • واکنش قلعه‌نویی به صعود تیم ملی به فینال آسیا
  • تبریک خاص قلعه نویی برای بازیکنان تیم ملی فوتسال | ویدئو
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال: مطمئنم با جام برمی‌گردید
  • پیام انگیزشی قلعه‌نویی به شمسایی: با جام برگرد!
  • پیام امیر قلعه نویی به تیم ملی فوتسال پس از صعود به فینال + ویدئو
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟