Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی اخضمی گفت: انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند، بلکه از نظریّه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان مرتضی اخضمی نماینده سبک شیتوریو (شیتوکای) کاراته استان کرمان، دان ۷ داوری و مربی رسمی فدراسیون کاراته  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ۵۴ساله و از سال ۶۳ کاراته را شروع کرده و رییس هیات کبدی، سرپرست هیات کاراته، مسئول ورزش های هوایی، دبیر هیات کاراته و انجمن های ورزشی از مسئولیت های ورزشی اش بوده است.

اخضمی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با روز جمهوری اسلامی گفت: در حقیقت، روز جمهوری اسلامی، به عنوان اولین همه پرسی پس از پیروزی ا نقلاب اسلامی مطرح است.

وی مهمترین ویژگی نظام جمهوری اسلامی را “مردمی بودن” آن عنوان کرد و افزود: برای اینکه نظامی ویژگی مردم سالاری داشته باشد باید اکثریت مردم در صورت بندی قدرت، امور عمومی و سیاست مشارکت داشته باشند.

اخضمی با تاکید بر  اینکه انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست، تصریح کرد: این انقلاب به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان می دهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بی‌عمل می شمارد، امّا به هیچ بهانه‌ای از ارزشهایش که با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمی گیرد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند، بلکه از نظریّه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند.

اخضمی گفت: استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.

وی افزود : سه اصل ” تفکیک ناپذیری دین از سیاست”، “وجوب تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی” و “اصل ولایت فقیه به عنوان تنها وجه مشروعیت حکومت در عصر غیبت” را تشکیل می دهند.

اخضمی خاطرنشان کرد:روز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین به شمار می رود.

وی تاکید کرد: اکنون ملت ایران در دهه پنجم استقرار با شعار «استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی» ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) معمارکبیر انقلاب اسلامی و شهیدان به خون خفته خود بار دیگر بر حفظ این ارزش ها پای می ‌فشارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر پاک و مطهر سرباز وظیفه «فرزین بلیان» که شب گذشته در حین درگیری با گروهک معاند در مرز بانه به شهادت رسید، عصر پنج شنبه با حضور فرمانده مرزبانی استان کردستان، همرزمان و خانواده آن شهید والامقام، اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان تشییع شد.

امام جمعه موقت بانه در این مراسم اظهار کرد: نظام انقلاب اسلامی نظامی دینی است که بر مبنای قرآن و دین مبین اسلام بنا نهاده شده است.

ماموستا جمال کریمی خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای مرزبانی این مرز و بوم هیچگاه اجازه تصرف یک وجب از خاک این دیار را به دشمنان نمی‌دهند و برای حفظ انقلاب اسلامی ایران خون می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهدا همیشه زنده‌اند، اعلام کرد: نظام جهموری اسلامی نظام عظمت و اقتدار است و این اولین و آخرین شهید ما نخواهد بود چرا که نظام ما نظام مقتدر شهادت است.

امام جمعه موقت بانه خاطر نشان کرد: امنیت ما مدیون خون پاک شهدا است و نظامی است که از خاک ایران، اسرائیل غاصب را در هم کوبید.

ماموستا کریمی عنوان کرد: ملت ایران دارای نیروهای نظامی مسلمان و با ایمان هستند و در راه اعتلای نظام، جمهوری اسلامی ایران و کلمه مبارک الله هیچ وقت کوتاهی نمی‌کنند.

آئین تشییع پیکر این شهید در مقابل حسینه این شهر آغاز و تا میدان انقلاب با حضور آحاد مردم و نیروهای نظامی و انتظامی ادامه داشت.

پیکر مطهر این شهید والا مقام به زادگاهش در شهرستان کرمانشاه بدرقه شد.

کد خبر 6095332

دیگر خبرها

  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد