Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:31:00 GMT

کشف ۱۲۰ قبضه سلاح سرد در مرکز تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۸۴۶۰

کشف ۱۲۰ قبضه سلاح سرد در مرکز تهران

به گزارش ایرنا از ظهر پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نادر مرادی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش سلاح‌های سرد توسط متصدیان ۲ واحد صنفی لوازم خانگی در حوالی بازار تهران، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد خبر دریافتی صحت داشته و تعدادی افراد مشکوک به این واحدهای صنفی در تردد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه با هماهنگی های قضائی روز گذشته تیمی از ماموران این معاونت به نشانی اعلامی اعزام شدند، اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه تعداد ۱۲۰ قبضه سلاح سرد از انبار این ۲ واحد صنفی کشف و متصدیان واحدهای صنفی به بزه انتسابی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی گفت: طبق دستور قضائی هر ۲ واحدهای صنفی پلمب و متصدیان آن برای تحقیقات تکمیلی به معاونت نظارت بر اماکن عمومی این پلیس منتقل شدند.

۴۰ فقره دزدی دوچرخه پس از طرح دوستی سارقان

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: زن جوانی که پس از طرح دوستی با مردی سارق مرتکب ۴۰ فقره سرقت دوچرخه شده بود، دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی بیان داشت: بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۹۹ پرونده ای از کلانتری ۱۳۶ فرجام به دادخواهی شهروندی به همراه زن جوانی به اتهام سرقت دوچرخه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه زن سارق ۲۲ ساله پس از انتقال به پایگاه چهارم این پلیس به ۴۰ فقره سرقت دوچرخه در منطقه شرق تهران به همکاری هم‌دستش اعتراف کرد، افزود: این خانم اظهار کرد، مدت ۲ سال است با شخصی به نام سهراب ۲۲ساله دوست است و پس از دوستی با وی، در کوچه‌ها پرسه زده و با مشاهده دوچرخه‌ای در پارکینگ ساختمانی، قفل درب ورودی ساختمان را تخریب و وارد پارکینگ ساختمان شده و پس از سرقت، آنها را به مال‌خران مشخص و گذری می‌فروختیم.

وی با بیان اینکه در تحقیقات محلی از جغرافیای محل جرم تصویر واضحی از سهراب به دست آمد، ابراز داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه سهراب شناسایی و کارآگاهان موفق شدند با هماهنگی‌های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ مجیدی با بیان اینکه تاکنون پنج تن از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند، گفت: در این رابطه یکی از مال‌خران اموال مسروقه دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفی‌گاهش ۲ دستگاه دوچرخه سرقتی نیز کشف شده است.

وی خاطر نشان کرد: تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد و هر سه متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

دستگیری ۲ سارق خودرو کمتر از ۴۸ ساعت بعد از سرعت

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۹ پرونده‌ای مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی هیوندا آوانته به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد و بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خودرو پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رهنگ کارآگاه قاسم دستخال افزود: فردای آن روز مجدداً شاکی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار کرد، سارق خودرو با وی تماس گرفته و اظهار داشته است با دریافت مبلغ ۱۰ میلیون تومان حاضر به استرداد خودرو سرقتی است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سارق پس از تماس تلفنی با شاکی دیگر گوشی‌اش را خاموش و با کسی دیگری تماس برقرار نکرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی محدوده تردد سارق یا سارقان کشف و گشت‌زنی های انتظامی افزایش یافت، گفت: کارآگاهان پایگاه سوم موفق شدند حین گشت‌زنی‌های انتظامی، خودروی شاکی را در بزرگراه شهید سلیمانی در حالی‌که فاقد سرنشین بود، مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، به دست آمد که در خودروها باز شده و احتمال اینکه سارق یا سارقان در همان محدوده باشند قوت گرفت.

دستخال با بیان اینکه در بررسی های هوشمندانه پلیسی کارآگاهان موفق شدند در همان محدوده یکی از سارقان را در حال استعمال مواد مخدر در خودروی شخصی‌اش مشاهده و دستگیر کنند، افزود: متهم منکر جرم ارتکابی بود ولی با کشف سوئیچ خودروی سرقتی، چاره‌ای جز به اعتراف نداشت و به سرقت خودروی شاکی با همکاری همدستش معترف شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی بیان داشت: با تلاش همکارانم در پایگاه سوم پلیس آگاهی دومین متهم پرونده نیز بعد از گذشت ۲ ساعت دستگیر و بدین ترتیب خودروی سرقتی مال باخته ظرف مدت ۴۸ ساعت کشف و متهمان پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

برچسب‌ها سرقت سلاح سرد پلیس تهران بزرگ بازار تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت سلاح سرد پلیس تهران بزرگ سرقت سلاح سرد پلیس تهران بزرگ بازار تهران اخبار کنکور پایگاه سوم پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران تحقیقات پلیسی پایگاه چهارم رئیس پایگاه تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند

سرهنگ حسین تُرکیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی شکایت چند مالباخته مبنی بر سرقت از مغازه آنان در سطح شهرستان کاشان، بررسی موضوع برای دستگیری عامل این سرقت‌ها در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و جمع آوری آثار و ادله لازم از دست داشتن ۵ سارق در این سرقت‌ها مطلع و پس از بدست آوردن هویت اصلی متهمان، عملیات دستگیری سارقان را به صورت ویژه آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های دقیق کارآگاهان مخفیگاه هر ۵ سارق شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر، به پلیس آگاهی منتقل و در تحقیقات صورت گرفته به ۵ فقره سرقت از مغازه در شهرستان کاشان اقرار کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزش اموال به سرقت رفته توسط این باند ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است خاطر نشان کرد: مالخر این پرونده نیز دستگیر و از مخفیگاه وی تعداد ۹۱ حلقه لاستیک وابزارهای مسروقه از ۳ مغازه کشف که با تکمیل تحقیقات متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6098208

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • گروگان ۵۶ ساله از دست آدم‌ربایان در شیراز رهایی یافت
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شیراز
  • ‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله در شیراز
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا