Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:14:35 GMT

افزایش بستری‌های کرونا در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۸۷۶۲

افزایش بستری‌های کرونا در استان اردبیل

به گزارش ایرنا ،دکتر شهرام حبیب‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز پنجشنبه بیان کرد:  با بستری ۴۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار بستری همزمان مبتلایان نیز در استان به ۱۹۸ نفر افزایش یافت.

وی افزود: از این تعداد ۵۰ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند ضمن اینکه در شبانه روز گذشته ۳۰ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با فوت یک نفر دیگر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۴۵۱ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اعلام کرد: وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا با توجه به سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

 همچنین دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل اعلام کرد که با افزوده شدن سه شهرستان سرعین، بیله‎ سوار و نیر، هفت شهرستان این استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته است.

 تغییر وضعیت شیوع کرونا در سه شهرستان گردشگرپذیر سرعین، بیله‌سوار و نیر، پس از چند روز اوج‌گیری شیوع این بیماری در استان و سرازیر شدن مسافران و گردشگران نوروزی پیش از این توسط مسئولان بهداشت و درمان استان پیش‌بینی شده بود.

بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله‌سوار و نیر در وضعیت زرد و شهرستان‌های نمین، گرمی، انگوت، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت اخبار کنکور استان اردبیل شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان