Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مراسم ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در استان کردستان امسال به دلیل شرایط کرونایی، متفاوت‌تر از هر سال برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، 12 فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 12 فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

ملت انقلابی ایران در 12 فروردین با رأی 98.2 درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی کشور ایران را تغییر داده و جمهوری اسلامی مستقر شد. به همین سبب این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت. در این روز برگه رأی‌گیری دوقسمتی و شامل نیمه «آری» -به رنگ سبز- و نیمه «نه» -به رنگ قرمز- بود و روی آن چنین درج شده بود:

«بسمه تعالی
دولت موقّت انقلاب اسلامی
وزارت کشور
تعرفهٔ انتخابات رفراندم
تغییر رژیم سابق به جمهوری اسلامی
که قانون اساسی آن از تصویب ملت خواهد گذشت.»
رأی‎‌دهندگان، می‌بایست بخش موردنظر خود را از برگه جدا می‎‌کردند و در صندوق رأی می‎‌انداختند.

پس از آنکه قرن‌ها تئوری جدایی دین از سیاست و نظام‌های حکومتی لائیک بر دنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می‌شد، در 12 فرودین سال 58، نظام و حکومتی الهی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین و آموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.

مردم ایران در 12 فروردین نشان دادند جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام‌های حکومتی است که تلاش می‌کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات‌بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان فراهم شود. 

مردم انقلابی و مرزدار استان کردستان نیز مستثنی از دیگران نبودند و 41 سال پیش در چنین روزی به جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند. به همین مناسبت هر ساله این روز به شیوه‌های مختلف گرامی داشته می‌شود.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان به همین مناسبت ضمن تبریک سالروز حماسه باشکوه دوازدهم فروردین به آحاد ملت بزرگ ایران و مردم با فرهنگ و آگاه کردستان، پیامی صادر کرده که در بخشی از آن آمده است: "دوازدهم فروردین هرسال یادآور حماسه باشکوه حضور مردم و اعلام نتیجه همه‌پرسی سرنوشت‌ساز تاریخ پرفراز و نشیب کشور است که با رأی 98درصدی مردم، جمهوری اسلامی ایران تائید و تثبیت شد.

در این روز سرنوشت‌ساز مردم آگاه ایران نظام مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت را در کمال آزادی و افتخار به رهبری حضرت امام خمینی (ره) برگزیدند و شعار اصلی انقلاب که همانا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود را تحقق بخشیدند و برای همیشه خود را از سطه استعمار رهایی بخشیدند.

12 فروردین؛ روز «تثبیت انقلاب اسلامی» و «نه بزرگ» به دشمنان نظام استبیانیه سپاه به‌مناسبت 12 فروردین: لزوم تداوم مقاومت فعال و مشارکت حداکثری در انتخابات

هر سال برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت 12 فروردین برنامه‌ریزی می‌شد اما امسال به دلیل شرایط کرونایی، این روز رنگ دیگری به خود گرفته است. حجت‌الاسلام سید محمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان عصر امروز در مراسمی که با "رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی" در مهدیه این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و  تبریک روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: یوم‌الله 12فروردین سرآغاز حکومت الله و نماد مردم‌سالاری دینی است.

وی افزود: 12 فروردین نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران و کلیه آزادگان عالم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطر نشان کرد: ملت بزرگ و شریف ایران در کمتر از 50روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضوری کم‌نظیر و رفراندمی تاریخی با زیباترین شکل ممکن با رأی به جمهوری اسلامی ایران، بصیرت و تبعیت خود را از مقام ولایت و رهبری در معرض دید جهانیان قرار دادند و با رأی 98.2 درصدی به جمهوری اسلامی، اراده، اقتدار و عزت ملت در استقرار نظام دینی و تثبیت پیروزی غرورآفرین انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در پرتو شعار همیشه جاوید استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تحقق یافت.

انتهای پیام/481/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی استان کردستان اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم

معاون عمرانی استانداری قم گفت: معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است.سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در کنار تمام تحریم‌های جهانی، ولایت و مردم سبب شده‌اند که بیش از 45 سال این کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه بودند، جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است، افزود: نماد مردم و تبلور مردم در قانون اساسی شوراها هستند و شهرداران نیز نماد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه مؤمنین کارهای خود را با مشورت انجام می‌دهند، عنوان کرد: نماد مشورت در جامعه اسلامی شوراها هستند که باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل شوراها سبب تحکیم پایه و قدرت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: پایه و محور نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و هرچقدر مردم در صحنه باشند، تاب‌آوری نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

متقیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقطه مقابل نظام‌های استبدادی هستند، تصریح کرد: نظام اجتماعی کشورهایی که همچنان پادشاهی است هنوز به سمت مردم نرفته است.

وی حل مشکلات مردم در شوراها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم هر بخش، روستا و شهر بهتر از هر مدیری نسبت به مشکلات آگاهی دارند و استفاده از این ظرفیت در مدیریت آن منطقه بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه اگر شوراهای شهری الگو باشند شوراهای دولتی نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد، گفت: هر زمانی که شوراها همدل باشند، اقدامات پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه وضع عوارض سنگین مشارکت مردم در ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این اتفاق همچنین سبب افزایش تخلفات ساخت‌وساز می‌شود.

متقیان با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است، اظهار داشت: سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد