Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
دکتر وحید قبادی دانا به مناسبت فرا رسیدن دوم آوریل مصادف با 13 فروردین ماه روز جهانی آگاه سازی اتیسم پیامی به شرح ذیل صادر کرد:
بنام خدا
شروعی دیگر از داستان طبیعت، فرصتی است دوباره برای نگریستنی نو به مسیر خدمت پیش رو. نگاهی که سرشار از امید به ارائه خدمتی است شایستة والدینی که با صبر و شکیبایی بی نظیر، عاشقانه با امید به بهبودی فرزند دارای اختلال طیف اتیسم شان دل بسته اند و ما خدمتگزاران این عزیزان افتخار می‌کنیم به سعادت حضور در کنارشان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال گذشته با وجود همه گیری بیماری کووید 19 و محدود شدن روابط، شاید دنیای محدود ارتباطی افراد دارای اتیسم و لزوم سازگاری با نیاز به تغییراتی در زندگی و احساس مشکل بودن این تغییرات را بهتر درک کردیم، نظیر تغییری که در نوع ارایه خدمت به این عزیزان به صورت مجازی ایجاد شد.
روز جهانی آگاه سازی اتیسم (2 آوریل مصادف با 13 فروردین 1400) همراه با گام های سبز بهار، با مشارکت مراکز و انجمن های فعال، در فضاهای باز و پارک ها، با اجرای برنامه های اطلاع رسانی و حساس سازی با حضور کودکان و خانواده ها به شیوه ای شایسته برگزار می گردید و امسال نیز در صدد آنیم که با اقداماتی شایستة زحمات و تلاش های خانواده ها و مربیان این عزیزان، یادآور لزوم آشنایی جامعه با نیاز افراد دارای اختلال طیف اتیسم و خانواده های صبورشان باشیم.
سازمان بهزیستی کشور، به عنوان اولین سازمانی که برای کاهش رنج و رفع نیاز خانواده های این کودکان، اعلام حضور کرد، با همکاری مراکز غیردولتی آموزشی و توانبخشی اتیسم، سازمان های دولتی همکار، سازمان های مردم نهاد و صاحب نظرانی که به نوعی در تلاش برای ارایه خدمات به این عزیزان می اندیشند و اقدام می کنند، در قالب راه اندازی 103 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی و ارایه خدمت به 4015 کودک دارای اختلال و 7 مرکز چند معلولیتی با کاربری اتیسم، 4 مرکز اقامت موقت و هم چنین با ارائه خدمت به این گروه در 387 مرکز حرفه آموزی، 131 کارگاه تولیدی حمایتی، 17 مرکز پشتیبانی شغلی و 103 مرکز مراقبت در منزل؛ گام‌هایی هرچند ناکافی اما رو به جلو را برداشته است و با حمایت طلبی از سیاست گزاران با مدد خانواده ها و سازمان های مردم نهاد، در آینده نیز این اقدامات را استمرار خوهد بخشید. امید است با ایفای نقش سایر دستگاه های مسئول در قبال افراد دارای اختلال اتیسم شاهد بهبود شرایط و ارتقاء کیفیت زندگی کسانی باشیم که این روز یادآور نیاز ایشان به همیاری همگانی و مشارکت حداکثری است.
اینجانب به نمایندگی از تمامی مدیران و کارشناسان سازمان بهزیستی و مدیران و پرسنل پر تلاش مراکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم تابعه، سال نو را با امید به گسترش کمی و کیفی خدمات مورد نیاز خانواده های دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم، تبریک عرض می نمایم.
دکتر وحید قبادی دانا
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اختلال طیف اتیسم سازمان بهزیستی دارای اختلال خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیک در سطح استان البرز در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی ارائه می‌شود، از ارائه این نوع مشاوره به ۵ هزار و ۳۷۸ نفر در سال گذشته در راستای پیشگیری از معلول زایی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۲ خانواده از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پرهزینه مربوطه استفاده کرده‌اند. در مجموع ۵۷ خانواده دارای سه یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک به صورت رایگان بهره مند شدند.

وی با اشاره به پرداخت هزینه آزمایش‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی مطرح کرد: در سال گذشته طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای یک هزار و ۵۷۷ زن سرپرست خانوار و طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی برای ۵ هزار و ۹۶۸ نفر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه مشاوره ژنتیک ارائه و آزمایش‌های ژنتیک نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 6098166

دیگر خبرها

  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • وحید شمسایی: موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما