Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:56:15 GMT

وضعیت مزارع خوزستان به رغم کاهش بارش‌ها خوب است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۱۳۲۰

وضعیت مزارع خوزستان به رغم کاهش بارش‌ها خوب است

به گزارش ایرنا جواد وفابخش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان های دزفول و شوش اظهار داشت: به رغم این که  در سال جاری بارندگی در کشور و به ویژه جنوب کشور دچار نقصان بود اما تولیدات کشاورزی تا این مرحله  با کمترین میزان خسارت انجام شده است.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش های کشاورزان  بیان کرد: امیدوارم تولید خوبی را در روزها و ماه‌های آینده  از این استان برداشت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به قیمت محصولات کشاورزی تصریح کرد:  امسال شورای سیاست‌گذاری و قیمت گذاری اقدامات خوبی  را با هماهنگی دولت انجام داد که برخی از آنها در حال تکمیل است که امیدواریم این اقدامات تاثیر خوبی بر قیمت پذاری محصولات داشته باشد.

وی  با اشاره به قیمت گندم و محصولات رقیب گندم به عنوان نهاده دامی تصریح کرد: امیدواریم در چند روز آینده دولت تصمیمی را اتخاذ کند تا تعادل میان قیمت گندم، جو، ذرت و سایر نهاده‌های دامی  برقرار شود و بتوانیم گندم را در سیلو ها  به منظور تامین نان کشور و خودکفایی کشور ذخیره کنیم.

 به گزارش ایرنا جواد وفابخش، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، روز پنجشنبه به منظور بررسی وضعیت تولیدات زراعی خوزستان به این استان سفر کرد وی در این سفر به مزارع واقع در شهرستان‌های دزفول و شوش رفت.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم چغندر خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم چغندر وزارت جهاد کشاورزی گندم چغندر خوزستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 6096216

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟