Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زهرا امینی» روز جمعه به مناسبت روز جهانی اوتیسم (دوم آوریل)در گفت و گو با ایرنا، افزود: بهزیستی استان مرکزی برای آموزش و توانبخشی کودکان مبتلا به اتیسم در ازای هر کودک بیمار مبلغی با عنوان یارانه به مراکز زیرپوشش پرداخت می‌کند.
وی اظهار داشت: ارایه خدمات به بیماران اوتیسمی در مراکز نگهداری روزانه با مشارکت پنج نیرو متخصص و  از ساعت ۸ تا ۱۳ ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: نیروی انسانی شاغل در مرکز شامل کار درمان، گفتار درمانی، کارشناس روانشناسی بالینی، مربی امور هنری، ورزشی و مربی آموزشی با تحصیلات حداقل کارشناسی در رشته‌های روانشناسی یا علوم تربیتی است که به کودکان اتیسم و خانواده آنان خدمات ارایه می‌کند.

وی اظهارداشت: ۱۳ فروردین امسال مصادف با روز جهانی آگاه‌سازی اتیسم نامگذاری شده و سازمان بهزیستی برای شناسایی افراد مبتلا، سامانه‌ای را با عنوان، سامانه غربالگری و تشخیص اختلال طیف اتیسم طراحی کرده و با نظارت والدین، کودکان با ورود به این سامانه و پاسخ دادن به ۱۰ سوال برای کوکان ۳سه تا پنج ساله  غربالگری می‌شوند.

 امینی اظهار داشت : این سامانه امکان اجرای آزمون الکترونیکی آنلاین  غربالگری اختلال طیف اتیسم را از سوی خانواده‌ها و سپس ارجاع به پایگاه‌های تشخیص تحت نظارت سازمان بهزیستی فراهم می‌کند.
  مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه بیان کرد : در صورت وجود اختلال طیف اتیسم در کودک سامانه غربالگری با ارجاع الکترونیک  به یکی از پایگاه‌های غربالگری و تشخیص در استان خانواده را برای ادامه کار راهنمایی می‌کنند.   
 امینی افزود: خانواده با در دست داشتن معرفی‌نامه به پایگاه دایم غربالگری انتخاب شده مراجعه و در صورت تائید مشکوک بودن ،آزمون تشخیص طیف اتیسم به صورت آنلاین در مرکز در مورد کودک اجرا خواهد شد.
 تنها مرکز غربالگری دایم کودکان دارای طیف اتیسم در شهر اراک فعال است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

طیف اتیسم(اوتیسم)، اختلالی نورولوژیک است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.

این اختلال باعث مشکلاتی چون رفتارهای تکراری وکلیشه ای،نقص در مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیر کلامی و رفتارهای اجتماعی می‌شود.

در حال حاظر آمار شیوع اتیسم یک نفر در هر ۵۹ تولد است و مهمترین علت‌های آن را در نقایص ژنتیک و زیست محیطی شناسایی کرده‌اند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی اوتيسم سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اوتيسم اراک استان مرکزی اوتيسم سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور استان مرکزی طیف اتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی