Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@03:22:35 GMT

«راه افتادن حمام خون» در میانمار دستاورد دولت نظامی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۲۶۶۹

شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه اضطراری برای بررسی بحران میانمار که از اول فوریه و با کودتای نظامی علیه دولت آنگ سان سوچی آغاز شد، با وجود هشدار نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت این کشور، با مخالفت چین نتوانست قطعنامه‌ای برای تحریم نظامیان کودتاگر صادر کند.

به گزارش یورونیوز از زمان به قدرت رسیدن دوباره نظامی، جامعه به شدت قوم‌محور میانمار دوپاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی‌که گروهی از اقوام و قبایل ناراضی به نیروهای مسلح حمله می‌کنند، گروهی دیگر از غیرنظامیان عمدتا وابسته به اقوام اکثریت، از کودتاگران حمایت می‌کنند.ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت گفت «تحریم نظامیان تنها شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد.» با این حال آقای جون خواستار بازگشت به روند انتقال دموکراتیک قدرت در میانمار شد.چین بزرگ‌ترین حامی نظامیان حاکم در میانمار به شمار می‌رود. حکومت نظامی با ادعای بروز تخلفات گسترده در انتخابات نوامبر سال گذشته، دولت غیرنظامی را سرنگون کرد و وعده برگزاری انتخابات دوباره را داده است.

از زمان کودتا در میانمار تاکنون، به‌گفته سازمان کمک به زندانیان سیاسی میانمار، ۵۳۶ نفر کشته شده اند. سازمان بین‌المللی غیر دولتی نجات کودکان با انتشار گزارش ضمن هشدار به وضعیت اسف‌بار کودکان در این کشور، خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای توقف خشونت‌ نیروهای نظامی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه کودکان شد.به گفته این سازمان در ۲ ماه گذشته ۴۳ کودک جان خود را در این ناآرامی‌ها از دست داده اند. کوچک‌ترین قربانی سرکوب معترضان تنها شش سال داشت.آنگ سان سوچی، رئیس دولت غیرنظامی میانمار روز پنجشنبه در جلسه محاکه شرکت کرد. منابع محلی می‌گویند با توچه به وضعیت ظاهری خانم سوچی، نگرانی در باره سلامت وی و جود ندارد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند

یک منبع آگاه اعلام کرد نظامیان روسیه و آمریکا در نیجر در یک پایگاه واحد مستقر شده‌اند، اما به یکدیگر دسترسی ندارند.

به گزارش ایسنا یک مقام آمریکایی گفت نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آنها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

این مقام آمریکایی گفت که نیروهای روس چند هفته قبل به پایگاه هوایی ۱۰۱ آمده‌اند، پایگاه نیروی هوایی نیجر که در کنار فرودگاه بین‌المللی پایتخت این کشور واقع شده است.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد. فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند. آنها وظیفه آموزش نیروهای این کشور را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟