Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@15:17:26 GMT

ایران به نقض جدی برجام ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۲۸۷۰

ایران به نقض جدی برجام ادامه می‌دهد

وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی توقف اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران را "نقض جدی برجام" خواند.

به گزارش برنا، وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه در بخش پرسش و پاسخ کنفرانس خبری درخصوص مسئله هسته‌ای ایران تصریح کرد: درحال همکاری نزدیک با شرکای‌ تروئیکای اروپایی و همچنین مسکو و پکن هستیم تا راه‌حلی دیپلماتیک پیدا کنیم که اجازه دهد ایران به تعهدات هسته‌ای خود احترام بگذارد و آمریکا در سریع‌ترین زمان ممکن به توافق بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما گفت‌وگوهایی با تهران و واشنگتن در این خصوص داشته‌ایم.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه اظهار کرد: این گفت‌وگوها ضروری‌تر هستند چراکه ایران با پیشنهاد سرویس اقدامات خارجه اروپا درخصوص ارتباط مستقیم میان مشارکت‌کنندگان برجام و ایالات متحده که یک ماه و نیم پیش ارائه شد و باعث تسهیل گفت‌وگوها می‌شد، موافقت نکرده است. ما و شرکای‌مان امیدواریم که به لطف تلاش‌هایمان فرمت‌های جایگزین موثر دیگری دایر شوند.

وزارت خارجه فرانسه در آخر گفت: این شرایط بسیار مشکل‌ساز است. ایران بیش از یک ماه است که به نقض جدی برجام ادامه می‌دهد و توانایی‌های نظارتی و راستی‌آزمایی آژانس اتمی را محدود کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرانسه وزارت خارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم