Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:12:44 GMT

راه اندازی بازارچه‌های روستایی در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۲۹۲۹

راه اندازی بازارچه‌های روستایی در سال جاری

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از راه اندازی بازارچه‌های روستایی در سال جاری با هدف تحقق برنامه‌ریزی برای پیشرفت استان تهران خبر داد.

مسعود شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند راه اندازی بازارچه‌های روستایی در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به لزوم برنامه‌ریزی برای پیشرفت استان، ایجاد روستا بازارها و بازارچه‌های روستایی در سال ۱۴۰۰ در دستورکار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت این بازارچه های روستایی با هدف ایجاد رونق اقتصادی و تحقق توسعه در سطح روستاها تشکیل خواهند شد.

وی درباره تعیین تکلیف پروژه‌های شهرستانی در سطح استان تهران به بررسی و اتخاذ تصمیم برای پروژه های فیروزکوه اشاره کرد و افزود: مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی استان تهران نسبت به ابلاغ و تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل بخش تصویربرداری(سی تی اسکن) بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان فیروزکوه اقدامات لازم را انجام دهد.

شفیعی ادامه داد: همچنین انجام اقدامات لازم در خصوص ابلاغ و تخصیص اعتبارمبلغ  ۵۰۰۰ میلیون ریال برای بازسازی اورژانس ۱۱۵ واقع در روستای گچه، مبلغ  ۴۵۰۰ میلیون ریال برای حفاظت و احیای زیستگاه‌های شهرستان فیروزکوه و مبلغ ۲۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل پروژه بازسازی پل روستای انزها اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مقرر شد اقدامات لازم در خصوص تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی احداث عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی شهرستان فیروزکوه در سال ۹۹ صورت پذیرد و با توجه به صعب‌العبور بودن بعضی مناطق واقع در حوزه استحفاظی شهرستان، اقدامات لازم در خصوص تخصیص اعتبار برای تهیه یک دستگاه خودرو در اختیار نیروی انتظامی شهرستان، انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به کسب رتبه نخست استان تهران در محصول ناخالص داخلی (GDP) اشاره کرد و افزود: هدف اصلی از تهیه حساب‌های منطقه‌ای، محاسبه متغیرهای کلان اقتصادی هر یک از استان‌های کشور در یک سال است که با استفاده از این متغیرها می‌توان وضعیت اقتصادی استان‌ در آن سال و همچنین توان‌ اقتصادی‌ آن را ‌نشان داد. محاسبه محصول ناخالص داخلی (GDP) استان، مهم‌ترین کمیت کلان اقتصادی است که از این محاسبات به‌دست می‌آید.

وی افزود: ۷۴ درصد از ارزش افزوده استان مربوط به بخش خدمات، ۲۴ درصد بخش صنعت و مابقی از بخش کشاورزی است. اصول تهیه حساب‌های منطقه‌ای از نقطه‌نظر تعاریف و مفاهیم، طبقه‌بندی‌ها و روش‌های محاسبات همانند حساب‌های ملی منطبق بر راهکارهای ارائه‌شده در دستورالعمل سیستم حساب‌های ملی ( SNA ) است که در قالب ۸۲ بخش اصلی منتشر می‌شود و در حال حاضر نیز فایل نهایی حساب‌های منطقه‌ای بر روی سامانه اطلاعات آماری استان در دسترس عموم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداري تهران توسعه روستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی بازارچه های روستایی در سال اقدامات لازم برنامه ریزی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!

احمد شاکری، نویسنده و منتقد ادبی درباره به خدمت گرفتن رسانه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: یکی از وجوه نمایشگاهی و نه فروشگاهی نمایشگاه کتاب می‌تواند ضریب دادن به رسانه یا به خدمت گرفتن رسانه برای کسانی باشد، که در تولید کتاب موثر هستند. سال‌های گذشته تلویزیون، شبکه تلوبیونی کتاب و دیگر رسانه‌ها به صورت فعال در نمایشگاه حضور داشتند. آن‌ها تلاش کردند فضای جامعه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب رنگ و بوی کتاب و کتاب‌خوانی بگیرد. 

شاکری ادامه داد: لازم است برنامه‌ریزی هنرمندانه صورت بگیرد تا از عموم برای حضور در نمایشگاه دعوت شود. از طرفی، باید کسی که وارد نمایشگاه کتاب می‌شود، نسبت به قبلش متفاوت شده باشد. اینطور نباشد که به پارک رفته است. 

این نویسنده افزود: ممکن است امسال در نمایشگاه کتاب تهران درباره «طوفان الاقصی» یا «وعده صادق» غرفه‌هایی تدارک شود. زمانی این برنامه‌ها می‌تواند از آمار کمی یک‌ طرفه خارج شود، که بتوان ارزیابی دقیق از نحوه برنامه‌ها داشت. مهم این نیست چند برنامه برگزار می‌کنیم، مهم این است برگزاری برنامه‌ها چه کاری می‌تواند انجام دهد. 

وی در پاسخ به این سوال که ما چه تعریفی از نمایشگاه کتاب تهران داریم، گفت: در گذشته یک نگاه اقتصادی و بازار فروش کلان در حوزه کتاب بر نمایشگاه حاکم بود. یعنی مجموعه‌ای از ناشران و غرفه‌داران بیشتر برای فروش کتاب به نمایشگاه مراجعه می‌کردند و فضا رنگ و بوی اقتصادی داشت. هرچه به زمان کنونی نزدیک می‌شویم، چون ابزارهای جدیدی برای خرید و معرفی کتاب به وجود آمده، جنبه اقتصادی بودن نمایشگاه کتاب تضعیف شده است.   

شاکری با بیان اینکه الان به راحتی می‌توان در سایت‌ها و مجاری مختلف کتاب را معرفی کرد، گفت: دولت پایگاه نمایشگاه مجازی کتاب را ایجاد کرده، که در اقصی نقاط کشور انتخاب، خرید و فروش و معرفی کتاب انجام می‌شود. باید نمایشگاه کتاب تهران به سمت بُعد تعاملی حرکت کند و بجای بخش اقتصادی به نفع بخش فرهنگ، تعامل، ارتقای عملکرد ناشران و ... حرکت کند. یعنی ماهیت فرهنگی نمایشگاه کتاب بر ماهیت اقتصادی‌اش غلبه کند.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که آیا اعلام روزانه میزان فروش در نمایشگاه کتاب مصداق اقتصادی بودن نمایشگاه است؟ توضیح داد: بله، البته متولیان نمایشگاه کتاب در گزارش‌های خود فقط به میزان فروش اکتفا نمی‌کنند و مولفه‌های مختلفی نظیر میزان فروش، میزان بازدیدکنندگان از نمایشگاه، رونمایی کتاب و ... را در گزارش‌های خود دخیل می‌کنند. 

وی با بیان اینکه ما هنوز به جنس مطلوب تعاملات نرسیدیم، افزود: مثلاً در نمایشگاه کتاب تهران شاهد برگزاری کلاس آموزشی هستیم. در حالی که در هر جا می‌توان این کلاس را برگزار کرد. سوال این است که این جلسات چه تناسبی با زمان و مکان نمایشگاه کتاب دارد. ما جلسه نقد کتاب برگزار می‌کنیم، در حالی که می‌توان همیشه این نوع جلسات را برگزار کرد. ما هنوز نتوانستیم اتصال بین برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم. برآوردم این است که هنوز این جلسات سنخیتی با نمایشگاه کتاب ندارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران