Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:33:50 GMT

توزیع ۱۰ برابری نهال در هفته درخت کاری شیراز

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۳۰۳۰

توزیع ۱۰ برابری نهال در هفته درخت کاری شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زندیه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: امسال برای نخستین بار، توزیع نهال بین شهروندان از طریق سامانه سبزینه انجام و با استقبال شهروندان رو به رو شد.

او با بیان این که توزیع نهال علاوه بر روش ثبت نام اینترنتی در سامانه سبزینه، در روز درخت کاری به صورت سنتی در یازده منطقه شهرداری شیراز انجام شد افزود: هر سال حدود ۶ هزار نهال برای کاشت در فضای شهری و جلوی ورودی منازل شهروندان شیرازی توزیع می‌شد که امسال بر اساس پیش بینی‌های انجام شده و مقایسه با سال‌های قبل، با افزایش ده برابری این تعداد به ۶۰ هزار نهال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندیه گفت: در همان ساعات ابتدایی ظرفیت ثبت نام متقاضیان دریافت نهال در سایت سبزینه به ۴۰ هزار نفر رسید و سایت بسته شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با بیان این که این تعداد متقاضی دریافت ۲۰۰ هزار نهال بودند افزود: خرید نهال از طریق مناقصه انجام می‌شود که به یک ماه زمان در فصل زمستان نیاز دارد و از نظر زمانی قادر به تامین آن نبودیم.

زندیه گفت: پیش بینی شده بود به هر متقاضی ۴ نهال تحویل داده شود که به دلیل درخواست زیاد، به هر متقاضی یک یا ۲ نهال داده شد و در مجموع ۱۵ هزار نفر از متقاضیان، نهال رایگان دریافت کردند.

او با بیان این که کار توزیع نهال یک ماه طول کشید افزود: بعضی از متقاضیان به دلیل پاسخ ندادن تلفن، ثبت آدرس اشتباه یا نبودن در منزل، از دریافت درخت محروم ماندند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: نارنج، سروناز، سرو نقره‌ای و زیتون تلخ نهای‌هایی بود که بین مردم شهر شیراز توزیع شد.

زندیه با بیان این که سامانه اینترنتی سبزینه در نخستین سال فعالیت مشکلاتی نیز داشت افزود: سال آینده عیب‌های سامانه برطرف می‌و علاوه بر آن ظرفیت بیشتری برای توزیع نهال در نظر گرفته می‌شود.

او گفت: امسال علاوه بر توزیع نهال بین شهروندان، ۴۰۰ هزار درخت و درختچه در سطح و ارتفاعات شهر شیراز کاشته شد که نمونه آن دو طرف مسیر ۷ کیلومتری بلوار مدرس بود که به زیبایی شهر شیراز افزوده شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز هفته درختکاری توزیع نهال شهرداری شیراز توزیع نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده

رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال ثبت‌نام عمره در جریان برگزاری حج تمتع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعباس حسینی در نشست هماهنگی مدیران استان‌ها با این احتمال که ثبت‌نام عمره در جریان حج تمتع (خرداد تیر) آغاز شود، از مدیران استان‌ها خواست آمادگی لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های کاروان‌ها شکل گرفته است باید مقدمات بدرقه زائران خانه خدا را برنامه‌ریزی کنیم تا به خوبی اجرا شود.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب افزود: همه باید روی موضوع برائت کار کنند و همفکری داشته باشند تا این امر به خوبی محقق بشود، تاکنون برائت در حج داشتیم و حالا حج برائت داریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: برائت همان چیزی است که اکنون دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام می‌دهند همین امر نوعی برائت است؛ پلیس آمریکا همان کاری را که برای دستگیری مجرمان انجام می‌دهد با استادان دانشگاه هم انجام می‌دهند، برائت اجتماعی از عملکرد پلیس آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود و این در حالی است که برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی نسبت به این اقدام دانشجویان آمریکایی عقب مانده‌اند.

حجت‌الاسلام نواب گفت: کاروان‌های حج تمتع عموماً شکل گرفته‌اند، بر همین اساس در ترکیب جمعیتی کاروان‌ها باید کاری کنیم که روحانی‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند دوباره در خدمتشان باشیم. علاوه‌بر این باید به سمت و سویی پیش برویم تا هم مدیر کاروان و هم روحانی کاروان نمونه باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 751282

دیگر خبرها

  • نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق افتتاح شد
  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت