Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@03:44:46 GMT

ریاض کلید اصلی منافع آمریکا در منطقه است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۳۱۸۸

ریاض کلید اصلی منافع آمریکا در منطقه است

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان روز گذشته در پاسخ به پرسشی درباره خودداری «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا از اعمال تحریم بر «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به دلیل قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار مقتول سعودی گفت: «می‌توانم روابط‌مان را استوار توصیف کنم که بازتاب یک رابطه تاریخی و قوی با دولت‌های متعدد دموکرات و جمهوری‌خواه طی بیش از ۷۵ سال بوده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بن فرحان افزود: «برنامه های مشترکی در بسیاری از زمینه های همکاری داریم که در صدر آنها موضوع امنیت منطقه قرار دارد و همچنان به این همکاری ها ادامه می‌دهیم. عربستان گفت‌وگوی قوی و مستمری با دولت بایدن داشته که می‌توانم به تماس‌های مکرر با همتایانمان در آمریکا اشاره کنم». 

وی در ادامه گفت که زمینه‌های فراوانی برای توافق وجود دارد به عنوان مثال یکی از پرونده‌هایی که با یکدیگر از نزدیک همکاری می کنیم، موضوع یمن و پایان دادن به جنگ در این کشور است، چنانکه ریاض ابتکار آتش‌بس را ارائه داد و درباره آن نیز از نزدیک با دولت بایدن و نیز «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن هماهنگی انجام شد. 

بن فرحان در پاسخ به پرسشی درباره احساس خرسندی ریاض از عدم اقدام دولت بایدن برای بازنگری در روابط با عربستان و خودداری از از اعمال تحریم علیه ولیعهد گفت: «به اعتقاد من دولت بایدن عربستان را کلید اصلی منافع آمریکا در منطقه و اولویت آن در منطقه و جهان می ‌دانند. آنها می‌دانند که همکاری با عربستان مستلزم همکاری با ما و رهبرانمان است».

وی در پایان تاکید کرد: «ما به به گفت‌و گو درباره بهترین راهکارها برای تحقق منافع دو جانبه و اطمینان خاطر از خدمت به منافعمان ادامه خواهیم داد». 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ریاض فیصل بن فرحان دولت بایدن دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران