Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تعطیلات نوروزی 1400 نیز امروز به پایان می‌رسد و از فردا دوباره فعالیت رسمی در سراسر کشور آغاز می‌شود این درحالی است که براساس آمارهای رسمی منتشر شده وزارت بهداشت هم اکنون کشورمان در آستانه شروع پیک چهارم همه‌گیری ویروس منحوس قرار گرفته و درصورت بروز این اتفاق احتمال افزایش قابل توجه تعداد متوفیان این بیماری دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب و براساس افزایش سفرهای نوروزی در کشورمان ویروس منحوس کرونا آنهم از نوع جهش یافته انگلیسی در جای جای ایران زمین دست به دست شده و شاهد مثال آنهم تغییر وضعیت رنگبندی شهرستان‌ها با سرعتی قابل توجه و همچنین افزایش تعدادموارد بستری حاد در شهرستان‌های گردشگرپذیر است.

بنابراین مسئولان وزارت بهداشت براساس آمارهای استخراج شده از روند تغییر وضعیت همه‌گیری در شهرستان‌های کشور روز گذشته رسما اعلام کردند  تا پایان روز 12 فروردین 1400  32 شهرستان قرمز و 85 شهرستان نارنجی قرار گرفته و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است شده است.

از سوی دیگر اگرچه براساس همین اطلاعات هنوز  272 شهرستان در وضعیت زرد و 59 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند، اما به گفته مسئولان شرایط فعلی شهرستان‌های یاد شده که کم‌خطرتر از سایر بخش‌ها با رنگ آبی و زرد معرفی شده‌اند با درنظر گرفتند روند همه‌گیری و افزایش سرعت انتقال بیماری کاملا معنادار درحال تغییر بوده و احتمال ورود به رنگ نارنجی و حتی قرمز آنها در روزهای آینده بخصوص دو هفته پایانی فروردین دور از انتظار نیست.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت با توجه به احتمال موج چهارم کرونا در کشور، شهرستان‌های خوی و نقده (آذربایجان غربی)، شاهین شهر و میمه، فلاورجان، لنجان و نجف‌آباد (اصفهان)، پردیس و شهریار (تهران)، بروجن (چهارمحال و بختیاری)، لالی (خوزستان)، خرمدره (زنجان)، سپیدان (فارس)، دلفان (لرستان) و قائم شهر (مازندران) به‌زودی در وضعیت قرمز قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر شهرستان‌های تبریز، چاراویماق و مرند (آذربایجان شرقی)، پلدشت، پیرانشهر و چالدران (آذربایجان غربی)، آران و بیدگل، سمیرم و کاشان (اصفهان) ایوان (ایلام)، بینالود، سبزوار و مشهدمقدس (خراسان رضوی)، دامغان، سمنان و شاهرود (سمنان)، کوه‌چنار، گراش و لارستان (فارس)، قم (قم)، سنندج (کردستان)، شهربابک (کرمان)، پاوه (کرمانشاه)، بندرگز و گرگان (گلستان)، رودبار، فومن و لاهیجان (گیلان)، پلدختر، چگنی، رومشکان و کوهدشت (لرستان)، آمل، جویبار، رامسر، ساری و گلوگاه (مازندران)، آشتیان و زرندیه (مرکزی)، بندرلنگه، قشم و میناب (هرمزگان)، تویسرکان، فامنین و کبودرآهنگ (همدان)، تفت و مهریز (یزد) به زودی در وضعیت نارنجی قرار خواهند گرفت.

برهمین مبنا با درنظر گرفتن تغییر رنگبندی سریع در استان‌های مختلف کشورمان وزارت بهداشت رسما اعلام کرده که استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

از سوی دیگرآمارها نشان می‌دهد استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

البته افزایش احتمال آغاز پیک‌چهارم همه‌گیری در ایران عاملی بوده تا مسئولان وزارت بهداشت در بسیاری از مراکز درمانی نسبت به بررسی شرایط وضعیت تجهیزات و آمادگی پرسنل درمانی اقدام کرده و نتایج را برای برنامه‌ریزی مدیریت این پیک مورد ارزیابی قرار داده‌اند. به عنوان مثال دکتر جان بابایی با اشاره به لزوم آمادگی تمامی بیمارستان‌های استان تهران برای مواجهه با پیک‌های بعدی کرونا، وضعیت تخت‌ها در مراکز درمانی استان را مورد بررسی قرار داده است.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1092085 برچسب‌ها کرونا ویروس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا ویروس وزارت بهداشت شهرستان ها همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت