Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، براساس قانونی که از دیروز اجرایی شده، از هم اکنون آیفون‌هایی که در روسیه فروخته می‌شوند، فهرستی از اپلیکیشن‌های روسی را هنگام تنظیم دستگاه نشان می‌دهند.

این اقدام در حقیقت بخشی از فرایند تنظیم دستگاه است که پس از انتخاب گزینه‌هایی مانند App Analytics نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن مربوط به فهرست اپلیکیشن‌های مذکور آمده است: جهت همخوانی با ملزومات قانونی روسیه، اپلیکیشن‌های موجود برای دانلود نمایش داده می‌شود.

پس از آن فهرستی از چند اپلیکیشن از جمله اپ های مختلف «یاندکس»، اپ ایمیلMail.ru، سرویس پخش زنده ویدئو OK Live و شبکه اجتماعی روسی VK نمایش داده می‌شود. کاربر می‌تواند هر کدام از آنها را به دلخواه روی دستگاهش نصب کند.

این اقدام در راستای همخوانی با قانون جدید روسیه انجام شده که در سال ۲۰۱۹ میلادی تصویب شد. بر اساس قانون مذکور تولید کنندگان باید نرم افزارهای روسی را به طور پیش فرض روی دستگاه‌هایی نصب کنند که در این کشور فروخته می‌شوند. قانون مذکور شامل موبایل، تبلت، تلویزیون‌های هوشمند، لپ تاپ و رایانه‌های رومیزی می‌شود.

طبق گزارش رویترز، قانون مذکور بخشی از تلاش دولت روسیه برای کاهش اتکا به شرکت‌های خارجی است.

ماه گذشته اپل اعلام کرد از قانون مذکور پیروی می‌کند و در همین راستا به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های روسی را هنگام تنظیم دستگاه‌هایشان نصب کنند.

کد خبر 5179371

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری اپل روسیه گوشی آیفون تحقیقات علمی حاکمیت سایبری آمازون ویروس کرونا شرکت اسپیس ایکس واکسن کرونا اکتشافات فضایی شبکه ملی اطلاعات ایرانسل فیس بوک مهاجرت نوآوری اینترنت گوگل قانون مذکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از شاهدان نوشت، پلیس با معترضانی که تخم مرغ و بطری پرتاب می‌کردند، درگیر شد.

پلیس برای متفرق کردن معترضانی که مقابل پارلمان گرجستان تجمع کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که پلیس از گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان استفاده کرد و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده و شماری از معترضان را بازداشت کرد. تاکنون آماری از تعداد بازداشتی‌ها منتشر نشده است.

این لایحه جنجالی، سال گذشته با نام «عامل نفوذ خارجی» پیشنهاد شده بود و بعدا به «شفافیت نفوذ خارجی» تغییر نام یافت. معترضان این لایحه را بازتابی از یک قانون مشابه روسی می‌دانند و در تظاهرات خود شعار می‌دادند: نه به قانون روسی.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «عامل خارجی» یک اصلاح مربوط به اتحاد جماهیر شوروی سابق است و چنین افرادی خائن یا دشمن کشور شناخته می‌شوند.

اگر این لایحه در پارلمان گرجستان تصویب شود سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌هایی که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج از کشور دریافت می‌کنند، عامل یا عنصر خارجی شناخته می‌شوند.

معترضان می‌گویند که این لایحه تلاش گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

دیگر خبرها

  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد