Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@22:50:58 GMT

اشتغال ۱۱۰ فناور در مرکز رشد دانشگاه تبریز

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۵۶۱۳

اشتغال ۱۱۰ فناور در مرکز رشد دانشگاه تبریز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اشاره استقرار ۱۵ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه گفت: بیش از ۱۱۰ فناور در این مرکز مشغول به فعالیت می‌کنند.

اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به دستاورد‌های دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز با بیش از هفت دهه سابقه فعالیت همواره در عرصه آموزش عالی کشور در حوزه‌های های مختلف تولید علم و فناوری با توجه به نیاز روز جامعه پیشگام بوده و در همین ارتباط نیز در بین سایر موسسات و سازمان‌های وابسته به آموزش عالی کشور در سطح منطقه از هر حیث و از هر نظر در جایگاهی رفیع و ارزشمندی در کشور برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عسگری مطرح کرد: دانشگاه تبریز در رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۱؛ رتبه دوم دانشگاه‌های جامع ایران و رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهانی را از نظر شاخص‌های آموزشی، استنادی و بین‌المللی کسب کرده و بر اساس رتبه بندی جدید دانشگاه‌های جهان اسلام ISC، هم رتبه ۷۵-۵۱ جهان اسلام و رتبه نهم را در بین دانشگاه‌های ایران بدست آورده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تصریح کرد: همچنین دانشگاه تبریز در نظام رتبه‌بندی شانگ‌های ۲۰۲۰ در حوزه‌های مختلف جمع برترین دانشگاه‌های دنیا بوده، به طوریکه این دانشگاه در رتبه‌بندی شانگ‌های سال ۲۰۱۹ رتبه ۹۰۱ تا ۱۰۰۰ دنیا و ۱۱ تا ۱۳ ایران را به خود اختصاص داده بود که در رتبه‌بندی امسال این جایگاه به ۸۰۱ تا ۹۰۰ جهانی و رتبه ۸ تا ۹ ملی رسیده است.

وی افزود: از دیگر دستاورد‌های حوزه پژوهشی دانشگاه تبریز، در زمینه همکاری‌های علمی و بین المللی این دانشگاه بوده که از جمله اقدامات مهم آن در سال‌های اخیر می‌توان به توسعه اداره دانشجویان خارجی و افزایش جذب دانشجویان غیر ایرانی از ۳۰ نفر به بیش از ۸۰۰ نفر، تاسیس اداره کنسولی، تاسیس اولین مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در شمالغرب کشور، عملیاتی سازی طرح‌های ملی مشترک بین المللی ایران و ترکیه (توبیتاک -وزارت عتف)، راه اندازی دبیرخانه گفتگو‌های علمی و فرهنگی ایران و ترکیه، توانمندسازی پردیس بین المللی ارس در جذب دانشجوی غیرایرانی، طراحی و اجرای فراخوان طرح‌های بین المللی که در این راستا ۳۷ طرح پژوهشی منتخب اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز از گروه‌های عمده دانشگاه با محققینی از ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا در قالب برنامه TabrizU-۳۰۰ مورد حمایت قرار گرفته است.

عسگری ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های مرکز رشد و نوآوری واحد‌های فناور استقرار ۱۵ شرکت دانش بنیان و پذیرش و استقرار بیش از ۴۰ واحد فناور و اشتغال بیش از ۱۱۰ نفر در این مرکز است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز اظهار کرد: این مرکز طرح‌های متعددی در حال اجرا دارد که ۳ طرح بزرگ آن در حال تجاری سازی است این مرکز از اولین روز‌های شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را در مضاعف کرده که از اهم فعالیت‌ها و طرح‌ها می‌توان به تولید و توزیع محلول‌های ضد عفونی کننده سطوح و دست، دستگاه تب سنج از راه دور، دستگاه تصفیه هوا، مه پاش، اسپری خودکار، طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک، کش زن، پد الکترونیکی جهت آموزش اشاره کرد.

وی بیان کرد: راه اندازی سیسم ویدئو کنفرانس دانشگاه تبریز به سفارش معاونت پژوهش و فناوری و همکاری مرکز فناوری اطلاعات با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری جلسات، همایش‌ها و دفاع از پایان نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی با ظرفیت ۸۰۰ نفر شرکت کننده طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو دانشگاه تبریز ویروس کرونا مرکز رشد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز بین المللی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد

۷ پروژه علمی فناوری با حضور معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، پیش از ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ۷ پروژه شامل آزمایشگاه روانشناسی، فیزیولوژی علوم ورزشی، مرکز نوآوری علوم انسانی و خانه خلاق علوم انسانی، کلینیک حقوق، خانه سلامت، مرکز توانمندسازی اجتماعی و مرکز بین المللی سازی علوم انسانی افتتاح شد.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز استاد تجلیل از اساتید سرآمد کشوری دانشگاه کاشان و عملیاتی شدن خوابگاه متاهلی «خیرساز» در زمینی به مساحت هزار مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به ظرفیت ۱۲۰ دانشجوی مجرد و ۲۴ زوج دانشجوی متأهل در دانشگاه کاشان به زمین زده شد.

کد خبر 750875

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت