Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع دیپلماتیک گفت: ایران احتمالا قصد دارد نفتکش توقیف شده کره جنوبی را در آینده نزدیک آزاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع دیپلماتیک که می خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با این خبرگزاری مدعی شد: ایران احتمالا قصد دارد نفتکش توقیف شده کره جنوبی و کاپیتان آن را  «در آینده نزدیک» آزاد کند و اشاره کرد که  «پیشرفت چشمگیری» در مذاکرات برای پایان دادن به توقیف تقریبا سه ماهه این نفتکش وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اوایل ماه ژانویه، ایران نفتکش MT Hankuk chemi و گروه ۲۰ نفری آن را به دلیل آلودگی نفتی توقیف کرد. در ماه فوریه، مقامات ایرانی موافقت کردند که تمام دریانوردان این نفتکش را آزاد کنند به جز کاپیتان که برای مدیریت کشتی مورد نیاز بود. 

مشخص نیست که چرا ایران موافقت کرده است این کشتی و کاپیتان آن را آزاد کند اما ظاهرا طبق گمانه زنی ها، تهران و سئول در پرداختن به درخواست ایران مبنی بر آزادسازی پول بلوکه شده اش به میزان ۷ میلیارد دلار تحت تحریم های آمریکا در بانک کره جنوبی پیشرفت حاصل کرده اند. 

دو کشور درباره چگونگی آزادسازی بخشی از پول ایران از طریق کانال تجارت بشردوستانه سوییس که برای تسهیل واردات کالاهای بشردوستانه به ایران طراحی شده،  در حال مذاکره بوده اند. 

بر اساس این گزارش، ادعای این منبع دیپلماتیک در حالی مطرح می شود که مقامات و منابع رسمی ایران هنوز این موضوع را رد یا تایید نکرده اند. 

لینک کوتاه: asriran.com/003GDe

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد در تشریح این خبر گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر تردد نفتکش حامل سوخت قاچاق در محور‌های مواصلاتی یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خاتم قرار گرفت. 
 وی افزود: ماموران با کنترل خودرو‌های عبوری، یک دستگاه نفتکش اسکانیارا متوقف و پس از بازرسی از آن ۳۲ هزار لیتر گازوئیل که بدون مجوز قانونی به صورت قاچاق حمل می‌شد را کشف کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه محموله سوخت کشف شده از استان‌های مرکزی بارگیری و به مقصد جنوب شرق کشور حمل می‌شد خاطرنشان کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • کاپیتان لیورپول پشت جانشین کلوپ درآمد
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم