Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:41:30 GMT

گردشگران و شهروندان وارد عرصه های طبیعی نشدند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۶۵۲۵

گردشگران و شهروندان وارد عرصه های طبیعی نشدند

سرهنگ مجید ذکریایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر این نکته که بر خلاف سال گذشته که هفت فقره آتش سوزی در روز طبیعت داشته ایم اما تا کنون گزارشی از آتش سوزی عرصه های جنگلی نشده است.

طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران ورود شهروندان به پارک‌های جنگلی استان در روز طبیعت ممنوع بوده است و هیچ یک از بوستان‌های جنگلی استان هم امروز  ۱۳ فروردین باز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار این که اطلاع رسانی به موقع از بسته بودن فضاهای پارک های جنکلی و تفرجگاه های عرصه های طبیعی سبب شد تا مردم نیز رعایت کاملی از این محدودیت ها داشته باشند، ادامه داد: پلیس راهور نیز با حضور در مناطق مختلف استان نقش مهمی را در اجرای محدودیت های سیده بدر داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با بیان اینکه بیشتر شهروندان آیین روز طبیعت را در منازل و خانه باغ های خود برگزار کردند، اظهار داشت: برخی از روستاییانی که در مجاورت با عرصه های طبیعی سکونت داشته اند ، بساط سیزده بدر را در طبیعت پهن کردند .

وی گفت: در مجموع خارج نشدن مردم از خانه ها سبب شد تا جاده های اصلی و فرعی استان  نیز خلوت شود.

مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر اداره می شود.
تردد در جاده‌ها و خیایان‌های مازندران همچنان عادی و روان است 

رئیس پلیس راه استان مازندران  نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که  محورهای هراز ، کندوان ، سوادکوه و کیاسر همانند صبح امروز دارای ترافیک روان و عادی هستند، گفت: بر خلاف تصور هنوز جاده ها خلوت هستند .

سرهنگ علیرضا قدمی با بیان این که مردم حتی در حاشیه جاده های منتهی به عرصه های طبیعی اتراق نکردند ، بیان داشت: باید از همه مردم و مسافران بابت توجه به محدودیت های روز طبیعت قدر دانی کرد. 

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران آسمان استان امروز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما، در دامنه‌ها و ارتفاعات استان با وزش باد گرم شدید، از اواخر وقت با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده خواهد بود.

همچنین وضعیت جوی مازندران روز شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، وزش باد شدید بتدریج با بارندگی، در مناطق مرتفع کوهستانی با بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

مردم در این روز رسوم و آیین های کهن زیادی دارند که از جمله آنها طناب بستن روی درختان بزرگ و تاب خوردن بزرگ و کوچک ، پیر و جوان و زن و مرد ، دور هم جمع شدن خانواده و پخت غذا که معمولا با سبزی پلو و ماهی ، آش و کباب همراه است .

به گزارش ایرنا طبق اعلام رسمی ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی مراجعان افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ ، ستاد مقابله با کرونا در استان مصوب کرد تا بوستان های جنگلی مازندران در روز طبیعت بسته باشد .

برچسب‌ها ساری جنگل مازندران روز طبیعت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری جنگل مازندران ساری جنگل مازندران روز طبیعت اخبار کنکور عرصه های طبیعی روز طبیعت جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم

در پی انفجار چاه فاضلاب در شهرک پرواز تبریز ۴ نفر مصدوم شدند و به تعدادی خودرو خسارت وارد شد. موسی علیپور، شهردار منطقه ۲ تبریز یکشنبه شب با حضور در محل حادثه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ساعت ۱۸:۳۰ در پی بی‌احتیاطی جمعی از جوانان و روشن کردن آتش در جوار چاه فاضلاب، به دلیل وجود گازهای ناشی از فاضلاب و تماس آنها با آتش، انفجاری رخ داد. وی افزود: در این حادثه چهار نفر مصدوم شده و به تعدادی از خودوهای پارک شده در حوالی محل حادثه، خسارت وارد شد. وی اظهار کرد: این چاه فاضلاب محل تخلیه فاضلاب اماکن تجاری کوی پرواز بوده که متاسفانه به فاضلاب شهری وصل نشده بود و ربطی به چاه‌های جذبی شهرداری ندارد./چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند