Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری هایی که اداره منابع طبیعی و مقام قضایی انجام دادند بالاترین مجازات برای ۲ نفر از متخلفان و متصرفان عرصه‌های ملی شهرستان مریوان ابلاغ شد.

آزاد نامداری افزود: (م . ر) به اتهام تخریب و تصرف ۲ هزار و ۶۶۸ متر مربع از اراضی ملی و قطع  ۹ اصله درخت و ۱۹ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط در روستای ساوجی علاوه بر رفع تصرف از عرصه به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این متهم در خصوص قطع ۹ اصله درخت جنگلی به پرداخت ۴۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم و در خصوص ۱۹ اصله نهال جنگلی به پرداخت ۴۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی اضافه کرد: در خصوص شکایت اداره منابع طبیعی نیز این متهم به پرداخت ۱۲۸ میلیون ریال بابت خسارت ناشی از تخریب صورت گرفته و در خصوص قطع درختان به مبلغ ۹۰ میلیون ریال و در خصوص قطع نهال های جنگلی ۳۸ میلیون ریال در حق اداره منابع طبیعی محکوم شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان افزود: متهم همچنین ملزم به انجام خدمات عمومی و کاشت پنج هزار اصله نهال جنگلی با هماهنگی کارشناسان اداره منابع طبیعی و نظارت اجرای احکام کیفری خواهد بود.

وی به مجازات نفر دوم اشاره کرد و گفت: (ر . الف) به اتهام تخریب و تصرف هفت هزار و ۷۰ متر مربع از اراضی ملی و قطع  ۱۵ اصله درخت و ۱۰۰ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط در روستای دره وران علاوه بر رفع تصرف از عرصه به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

نامداری ادامه داد: با توجه به عدم اعلام سابقه کیفری متهم از باب مجازات جایگزین حبس مشار الیه را تبدیل به پرداخت جزای نقدی ۲۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم و در خصوص شکایت اداره منابع طبیعی، متهم به پرداخت ۳۱ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال بابت خسارت ناشی از تخریب صورت گرفته و در خصوص اجرت المثل ایام تصرف مبلغ ۱۰ میلیون ریال در حق اداره منابع طبیعی محکوم شد.

وی اضافه کرد: این متهم ملزم به انجام خدمات عمومی و کاشت پنج هزار اصله نهال جنگلی با هماهنگی کارشناسان اداره منابع طبیعی و نظارت اجرای احکام کیفری خواهد بود.   

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد، از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مریوان جنگل منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان جنگل منابع طبیعی مریوان جنگل منابع طبیعی اخبار کنکور اداره منابع طبیعی اصله نهال جنگلی میلیون ریال هزار هکتار ریال در حق محکوم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی