Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@22:44:37 GMT

مقاومت مسلمانان در مقابل سکولاریسم فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۸۶۸۸

مقاومت مسلمانان در مقابل سکولاریسم فرانسه

دولت فرانسه به تلافی پویش تحریم محصولات فرانسوی توسط کشورهای اسلامی، مسلمانان این کشور را در تنگنا قرار داده است و ممنوعیت ذبح حلال را تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، مسلمانان در کشورهای متعدد جهان پویش تحریم محصولات فرانسوی را که از سال گذشته در پاسخ به اهانت«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به پیامبر اکرم(ص) و دین مبین اسلام آغاز شد،  ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین حال، دولت فرانسه نیز مسلمانان این کشور را در چارچوب سیاست های ضد اسلامی خود در تنگنا قرار داده است.

 

آخرین گام فرانسه برای در تنگنا قراردادن مسلمانان، تصمیم وزارت کشاورزی این کشور در ممنوعیت کشتار طیور به روش اسلامی(حلال) است که در نوامبر گذشته صادر شد و قرار است در ژوئیه 2021 میلادی اجرایی شود.

 

مسئولان سه مسجد بزرگ فرانسه پنجشنبه گذشته نسبت به این تصمیم اعتراض کردند و این تصمیم را خطرناک دانستند. این مسئولان اعلام کردند که قصد دارند تدابیری برای مقابله با این تصمیم اتخاذ کنند، زیرا یکی از مهم‌ترین جنبه های اعتقادی – عبادی مسلمانان را هدف قرار داده است.

 

این مسئولان در بیانیه ای تاکید کردند: برای بازگرداندن این حق اساسی به همه تدابیر قانونی متوسل خواهند شد. به همین دلیل از وزیر کشاورزی و غذای فرانسه خواستند تا نشست با مسئولان مساجد را به سرعت بپذیرند.

 

باتوجه به افزایش تعداد مسلمانان که نزدیک به پنج تا شش میلیون نفر تخمین زده می شود، تجارت گوشت حلال در فرانسه درحال گسترش است. حجم اقتصاد گوشت حلال در فرانسه نزدیک به شش میلیارد یورو برآورد شده است و سالانه با عرت 7.5 درصد درحال رشد است. فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین میزان مصرف گوشت حلال را دارد.

 

این تصمیم فرانسه باوجود تداوم پویش تحریم محصولات فرانسوی اتخاذ شده است. تحریم فرانسه به اقتصاد این کشور خسارت زده است و مقامات این کشور از هر راهی به دنبال تلافی کردن هستند.

 

در نیمه ژانویه 2021 میلادی، «ژرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه دستور تعطیلی 9 نمازخانه و مسجد را صادر کرد.

 

وزیر فرانسه در توئیتر خود نوشت: از 18 مکان عبادی که به طور ویژه تحت نظارت قرار گرفته اند، 9 مورد به درخواست من تعطیل شده اند.

 

دارمانین در دوم دسامبر 2021 میلادی اعلام کرد:در چارچوب اقدامات گسترده ضد اسلامی 76 مسجد را هدف قرار گرفته است.

 

در همین حال، تصویب قانون «تقویت احترام به اصول جمهوری» جنجال گسترده ای را برانگیخت.  این قانون دولت فرانسه طرح جنجال برانگیز «اصلاح موسسه های اسلامی» را به راه انداخت.

 

براساس آمار سازمان تجارت جهانی برای سال 2021 میلادی، صادرات فرانسه به کشورهای همکاری خلیج فارس در دوره تحریم به طور چشمگیری کاهش یافته است.

 

این صادرات در دولت قطر در طول سال 2020 میلادی به 1.73 میلیارد دلار کاهش یافته است. این درحالی است که صادرات قطر در سال 2019 میلادی به 4.29 میلیارد دلار رسیده بود. همچنین صادرات پاریس به عربستان از 3.43 میلیارد دلار در سال 2019 میلادی به 2.64 میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

در امارات نیز واردات این کشور از محصولات فرانسه در سال 2020میلادی به 3.61 میلیارد دلار کاهش یافته است، درحالی که در سال 2019 میلادی، 3.64 میلیارد دلار بود. صادرات فرانسه به عمان در سال 2019 میلادی به 471 میلیون دلار رسیده بود، اما در سال  2020 میلادی به 294 میلیون دلار کاهش یافت.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان فرانسه تحریم سال 2019 میلادی کاهش یافته میلیارد دلار دلار کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان مقابل مقر وزارت جنگ در تل آویو
  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی
  • قیمت طلا به ۲۳۱۷ دلار رسید
  • هزینه‌ ساخت برج ایفل را مردم کدام کشور پرداختند؟
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • امیدواری ژینولا به کامبک پاری سن ژرمن مقابل دورتموند: آن‌ها از نظر جسمانی، تکنیکی و تاکتیکی آماده هستند
  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی