Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار ویروس کرونا منجر به رکود اقتصادی در سراسر شهرهای جهان شد؛ مقامات رسمی در اغلب نقاط دنیا، استفاده از انرژی تجدید پذیر را یکی از بهترین رویکردها برای جبران زیان‌های مالی سال ۲۰۲۰ دانستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ زیان‌های مالی بسیاری را برای تمام کشورهای جهان در پی داشته و به طور ویژه شهرهای آمریکایی را با کمبود بودجه مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، صرفه هزینه در بسیاری از امور ضروری نظیر آموزش و زیرساخت‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافت و در نتیجه، به بیکار شدن دائمی و موقتی بسیاری از مردم آمریکا منجر شده است. در همین راستا، مقامات محلی شهرهای مختلف کشور، به استفاده از انرژی تجدید پذیر به عنوان بهترین استراتژی برای جبران رکود اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا روی آورده‌اند. در واقع، شهرهای آمریکایی در سال ۲۰۲۰ بیشترین گرایش را به جایگزین کردن انرژی شهری با انرژی پاک از خود نشان دادند و در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کردند. در ادامه به معرفی بعضی از اقدامات انجام شده توسط مقامات محلی شهرهای مختلف آمریکایی در راستای گسترش استفاده از انرژی تجدید پذیر در سال ۲۰۲۰ پرداخته می‌شود.

امضای توافقنامه‌هایی مهم در راستای انرژی تجدید پذیر

گزارشات حاکی است که مقامات محلی در شهرهای مختلف آمریکایی، طی سال ۲۰۲۰ بزرگترین توافقنامه‌های طول تاریخ کشور در زمینه انرژی پاک را به امضا رساندند. به عنوان مثال، در ماه آوریل سال ۲۰۲۰، مدیران هیوستون، پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت تگزاس و چهارمین شهر پرجمعیت در کشور ایالات متحده آمریکا، قرارداد بزرگی برای ظرفیت خورشیدی ۴۹۲ مگاواتی امضا کردند که این رویداد بزرگترین توافقنامه خورشیدی طول تاریخ شهر به حساب می‌آید. درست پنج ماه بعد، وزارت آب و نیروی لس‌آنجلس، از طریق امضای یک قرارداد خرید برق ۳۳۱ مگاواتی، نیروگاه بادی را برای نیومکزیکو، از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا، به ارمغان آورد.

این دو نمونه حاکی است که رغبت مقامات آمریکایی به امضای توافقنامه‌هایی در راستای انرژی تجدید پذیر از ۱۴ مگاوات در سال ۲۰۱۵ به ۲۶ مگاوات، یعنی چیزی حدود دو برابر در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

افزایش همکاری با شرکای محلی

اگرچه بسیاری از مقامات در شهرهای مختلف جهان، در سال ۲۰۲۰ به امضای قراردادهای متعددی در راستای خرید انرژی برق پرداختند، اما بسیاری نیز استراتژی‌های دیگری را برای ترویج استفاده از انرژی پاک در برنامه‌ریزی‌های خود اتخاذ کردند. به عنوان مثال، شهردار شارلوت، واقع در کارولینای شمالی، توافقنامه‌ای امضا کرد که بر اساس آن قرار شد در یک پروژه انرژی خورشیدی محلی ۳۵ مگاواتی، الکتریسیته خریداری شود. این امر باعث شد مدیران شهر به طور مستقیم به تولیدکنندگان انرژی تجدید پذیر در مورد قیمت‌گذاری انرژی پاک به مذاکره بپردازند.

مقامات شهرستان آرلینگتون، واقع در شمال ایالت ویرجینیای آمریکا نیز با شرکت انرژی دومینیون توافقنامه‌ای امضا کردند که طی آن قرار شد ۳۲ درصد انرژی تولید شده از یک نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی جدید به مالکیت این شهر در آید.

گنجاندن آموزش شغلی و مزایای اجتماعی

مقامات محلی شهرهای مختلف آمریکایی در توافقنامه‌های انرژی تجدید پذیر خود، برابری اجتماعی و برنامه‌های مربوط به آموزش مشاغل را به دقت مورد توجه قرار دادند که این اقدام نشان داد استفاده از انرژی تجدید پذیر نه تنها در برآورده کردن نیازهای اجتماعی، بلکه در رسیدن به اهداف اقتصادی و آب و هوایی نیز می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود. به عنوان مثال، برنامه‌ریزان کلانشهر دنور، واقع در ایالت کلرادو، دست کم ۲۰ درصد انرژی تجدید پذیر حاصل از پروژه‌های خورشیدی را برای ساکنان کم‌درآمد شهر مورد استفاده قرار داند تا آن‌ها را از پرداخت هزینه‌های سنگین الکتریسیته شهری رها کنند.

استمرار توافقنامه‌های شهرهای آمریکایی در زمینه انرژی تجدید پذیر در دوران پساکرونا

مقامات محلی در سراسر شهرهای آمریکایی، طی یک سال اخیر، مقدار زیادی انرژی تجدید پذیر خریداری کرده‌اند و این در حالی اتفاق افتاده که شیوع بیماری کووید -۱۹ مشکلات بسیاری را چه از نظر مالی یا جنبه‌های دیگر، برای آن‌ها در پی داشته است. نمونه اقدامات مدیران مختلف شهرهای سراسر کشور که به آن پرداخته شد، حاکی است که مقامات محلی و رسمی تمایل زیادی به مبارزه با تغییرات آب و هوایی دارند. امضای توافقنامه‌های مهم به آن‌ها در رسیدن به اهداف اقلیمی کمک زیادی می‌کند و این افراد را به استفاده بیشتر از پروژه‌های انرژی پاک سوق می‌دهد. از سوی دیگر، همکاری مقامات با خریداران محلی نیز در رسیدن موفقیت‌آمیز آنان به اهداف اقلیمی سهیم است و امکان انجام سریع‌تر پروژه‌های مربوط به انرژی پاک را فراهم می‌آورد. بدیهی است که دولت‌های محلی باید به این استراتژی‌های موفق استمرار بخشند تا شهرهایی سبزتر و پایدارتر برای دوران پساکرونا به وجود آورند.

کد خبر 484418

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوران پسا کرونا دنیای پساکرونا انرژی تجدیدپذیر انرژی های تجدید پذیر شهرهای جهان شهرها در پساکرونا انرژی پاک توسعه انرژی های تجدیدپذیر ویروس کرونا کرونا ویروس رکود اقتصادی کرونا و رکود اقتصادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استفاده از انرژی تجدید پذیر شهرهای آمریکایی شهرهای آمریکا شهرهای مختلف مقامات محلی سال ۲۰۲۰ انرژی پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی شامگاه دوشنبه در تجمع مردم قم به منظور گرامیداشت رزمنده شهید حاج طالع یوسف اف و حمایت از ۵ هزار شیعه زندانی در آذربایجان بیان کرد: حاکمان کشورهای اسلامی بدانند با جنبش و حرکت مقاومت اسلامی بنیاد استکبار برچیده می شود و ایران اسلامی با آمریکا دشمن است و از این مسیر عقب نشینی نمی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت مسلمان ایران رژیم شاه را سرنگون و در برابر رژیم بعث ایستادگی کرد و امروز شاهدیم که راهپیمایی میلیونی اربعین ظهور و بروز کرده و این سیل بنیان کن دشمنان اسلام را از میدان به در خواهد کرد و همین جریان، طاغوت مصر و لیبی و یمن را از میان برداشت و اگر حاکمان راه را برای ملت ها باز کردند و صدای ملت ها علیه آمریکا بلند شد در این صورت ملت ها از این حکومت ها پیروی می کنند و گرنه مقاومت اسلامی سرانجام صدام و حسنی مبارک را برای آنان رغم می زند.

آیت الله اراکی بیان کرد: منطقه قفقاز همچنان خاستگاه مردان بزرگ است و رزمندگان این منطقه همواره پیشتاز بودند و ما از شهدای بزرگ آذربایجان تجلیل می کنیم که جان خود را در مسیر ارزش های اسلامی، قرآن و کشور آذربایجان فدا کردند.

وی با بیان اینکه دنیا باید بداند روزگار امروز روزگار مقاومت است افزود: دوران ستمگری ها و جنایتگری های بی پاسخ استکبار جهانی علیه ملت ها به پایان رسیده است.

آیت الله اراکی گفت: ما به رژیم اشغالگر قدس و جنایتکاران صهیونیسم عالم می گوییم آن دوران که شما ملت ها را می کشتید و سینه مستضعفان را له می کردید گذشته و امروز روز بیداری ملت ها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: روزی به سفیر عربستان گفتم اگر پادشاه کشور شما پرچم وحدت امت اسلام را برافراشته کند همه ما گرد او جمع خواهیم شد که این امر هم به سود دنیا و هم اخرت شان است.

آیت الله اراکی بیان کرد: امروز سران برخی از کشورهای منطقه باید با ملت های خود همراه شوند که در غیر این صورت روزی خواهد رسید که همین امت ها، آنان را سرنگون می کنند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه نهضت مقاومت از ایران اسلامی آغاز شد اما در این نقطه باقی نماند گفت: تفکر مقاومت امروز از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و اروپا و آمریکا را هم در نوردیده است.

وی با اشاره به تجمعات دانشجویی در حمایت از غزه ابراز داشت: دشمنان امروز می گویند جنبش دانشجویی اخیر کار ایران است اما نمی فهمند که این خیزش ریشه در فطرت های بشری است که علارغم همه کار رسانه ای دشمن برای سر پوشاندن بر جنایت ها اما آنان این حقایق را فهمیدند و وجدان های بشری بیدار شده و بشریت خیزش جدیدی پیدا کرده است.

وی گفت: دوران جهل و خواب و غفلت ملت ها به سر آمده و امروز دوران بیداری ملت ها است.

وی افزود: پیروزی از آن جنبش حماس و جبهه مقاومت فلسطین است و آنان نباید در برابر رژیم اشغالگر قدس کوتاه بیایند که این چنین نیز نخواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سران مقاومت اسلامی در درون غزه پیام دادند که ما در برابر رژیم اشغالگر قدس کوتاه نخواهیم آمد که باید به این مبارزان درود فرستاد.

وی گفت: جریان حمایت از مقاومت امروز در ۸۰ دانشگاه آمریکا به راه افتاده است و وجدان های بشری بیدار شده است.

کد خبر 6092622

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان