Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:51:07 GMT

دیدار وزرای امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان در «مسکو»

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۹۱۹۳

دیدار وزرای امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان در «مسکو»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در حاشیه نشست شورای سران نهادهای دیپلماتیک همسود در مسکو ملاقات کردند.

در جریان این دیدار وضعیت فعلی و دورنمای تعامل دو کشور در زمینه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه بررسی و در مورد همکاری در زمینه‌های حمل و نقل و استفاده از منابع آبی رودخانه‌های فرامرزی تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی دو کشور مورد توجه ویژه دو طرف قرار گرفت.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیک و قرقیز بر لزوم استفاده موثر و کامل از پتانسیل کمیسیون بین دولتی در زمینه تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی دو کشور، تاکید کردند.

در این راستا، طرف تاجیکی به لزوم ادامه روند مذاکره بر اساس اسنادی که مراحل قانونی را تعیین کرده‌اند و همچنین پایبندی طرفین به قوانین هماهنگ شده برای پوشش نتایج جلسات مطابق با مقررات مربوط به سازماندهی و ترتیب مذاکره در مورد تعیین مرز بین دو کشور اشاره کرد.

با توجه به عدم وجود سند تنظیم کننده مسائل مربوط به دو تابعیتی بین دو کشور، وزیر امور خارجه تاجیکستان موضوع ضرورت تنظیم روند اعطای تابعیت، در درجه اول به ساکنان مناطق مرزی را مطرح کرد.

وزرای امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان در پایان این ملاقات به اهمیت حفظ و تقویت روابط دوست چند صد ساله، حسن همجواری و برادری بین دو کشور را اشاره کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان قرقیزستان وزیران امور خارجه مرز امور خارجه تاجیکستان دو کشور بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «تصمیم گرفته ایم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه بپیوندیم.»
فیدان با اشاره به لزوم تشکیل کشور فلسطین و راه حل دو دولتی افزود: چند کشور غربی نیز به این مطلب اذعان کرده اند که چاره ای جز پذیرش راه حل دو دولتی وجود ندارد.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه اسرائیل به جنایتهای خود علیه مردم فلسین ادامه می دهد تآکید کرد این جنایت نه تنها علیه مردم فلسطین بلکه علیه بشریت است و مجامع جهانی باید جلوی این جنایتها را بگیرند.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت