Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:19:45 GMT

بیشترین و کمترین نرخ تورم استان‌ها در پایان 99

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۹۴۴۴

بیشترین و کمترین نرخ تورم استان‌ها در پایان 99

خبرگزاری آریا - جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از شاخص تورم نشان می‌دهد در آخرین ماه سال گذشته، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بررسی شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در اسفندماه 1399 بیانگر افزایش 1.8 درصدی عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور نسبت به ماه قبل و رسیدن به 298.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 است.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در اسفندماه 1399 بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کرمان با 2.7 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان گیلان با 0.8 درصد افزایش است.
همچنین درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور 48.7 درصد میباشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (58.5 درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (42.9 درصد) است.
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه 1399 برای خانوارهای کشور به عدد 36.4 درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (40.1 درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (33.3 درصد) است.

خانوارهای شهری
در اسفند ماه 1399 عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (100=1395) به 294.9 رسید که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد افزایش نشان می دهد. بر این اساس بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (39.4 درصد) و کمترین آن مربوط به استانهای آذربایجان غربی (32.5 درصد) است.

خانوارهای روستایی
در اسفند ماه 1399 عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (1395=100) به 316.1 رسید که نسبت به ماه قبل 1.6 درصد افزایش داشته است. بر این اساس بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان همدان (43.8 درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (33.2 درصد) است.

-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نرخ تورم دوازده ماهه بیشترین نرخ تورم برای خانوارهای خانوارهای کشور درصد افزایش نسبت به ماه شاخص کل ماه 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نمادهای شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۱۴ هزار معامله، افزون بر ۴ میلیارد و ۴۰۰ سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای «تجلی، حسینا و فجهان» بیشترین اثر مثبت و نمادهای آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است