Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع تایوان در اعتراف بی‌سابقه‌ای که کمک در برنامه زیردریایی این کشور فقط از سوی آمریکا صورت نمی‌گیرد، اعلام کرد، کشورهای اروپایی هم در حال کمک کردن به این پروژه زیردریایی تایوان هستند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان که از سوی چین قلمروی این کشور محسوب می‌شود سال‌هاست که برای نوسازی نیروی زیردریایی خود تلاش می‌کند چراکه قدمت برخی از زیردریایی‌هایش به جنگ دوم جهانی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناوگان با ناوگان زیردریایی چین که شامل ناوهایی با قابلیت پرتاب تسلیحات اتمی است، قابل رقابت نیست.

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ به کمپانی‌های این کشور برای شرکت در این برنامه چراغ سبز نشان داد که اقدامی در راستای کمک به تایوان برای تضمین تهیه قطعات اصلی است اما هنوز مشخص نیست که آیا این کمپانی‌ها در چنین برنامه‌ای شرکت می‌کنند یا خیر.

وزارت دفاع تایوان روز جمعه در بیانیه‌ای گزارش نشنال اینترست آمریکا را رد کرد که خبرهایی را از تایوان مربوط به سال ۲۰۱۹ نقل کرده بود مبنی بر اینکه کره شمالی نیز در حال گفتگو برای کمک به تایوان در پروژه زیردریایی است.

این وزارتخانه بدون ذکر جزئیات اعلام کرد: در برنامه توسعه زیردریایی‌های تایوان، هرگز اجازه همکاری با کره شمالی داده نشده، نمی‌شود و داده هم نخواهد شد و در عوض، تمامی کمک‌ها از جانب کشورهای اروپایی و آمریکا است.

دو زیردریایی فعال از چهار زیردریایی تایوان در دهه ۱۹۸۰ در هلند ساخته شده است.

فرانسه نیز جنگنده و ناوچه به تایوان فروخته است. تایوان نیز سال گذشته میلادی گفته بود که به دنبال خرید تجهیزات از فرانسه به منظور ارتقای سیستم تداخل موشکی کشتی‌هاست.

وزیر دفاع تایوان ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که آمریکا صادرات فناوری حساس برای تجهیز یگان زیردریایی را تایید کرده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه