Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@02:05:27 GMT

تحقق شعار سال 1400 موجب تحول در کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۱۳۶

تحقق شعار سال 1400 موجب تحول در کشور می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال 1400 پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نیازمند حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاص است که همه باید به آن عمل کنند و در صورت تحقق شعار سال شاهد تحول در کشور خواهیم بود.

حسن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مقام معظم رهبری با بینش و بصیرت کامل اهمیت موضوعات مختلف در جامعه را با انتخاب شعارهای سال نشان داده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعار سال 1400 همچنان اهمیت تولید را نشان می‌دهد. تولید که وجود داشته باشد اشتغال به وجود می‌آید، با تولید، ثروت در جامعه ایجاد می‌شود و ایجاد ثروت اشتغال زاینده‌ای را در پی دارد.

وی افزود: مساله‌ای که در این میان وجود دارد این است که نامگذاری‌ها صورت می‌گیرد اما  از مسئوولین و دولت کارنامه کاری خواسته نشده است. برای مثال زمانی که الگوی مصرف برای یک سال مشخص می‌شود این مساله تنها به همان سال ختم نمی‌شود بلکه باید روی آن کار شود و سال‌های بعد ارتقا پیدا کند. به نظر بنده این مساله هیچ گاه اتفاق نیفتاده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سال 1400 پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نیازمند حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاص است که همه باید به آن عمل کنند. به نظر بنده شعارها زمانی می‎تواند اثرگذار باشد که دولت برنامه مشخصی برای آن درنظر بگیرد.

وی ادامه داد: این مساله مانند قانون است، وقتی قانونی در مجلس مشخص می‌شود وظیفه دولت است تا آیین نامه‌های اجرایی آن را تعیین نماید. اگر شعار سال 1400 تحقق پیدا کند تحول بسیار خوبی در کشور به وجود خواهد آمد. بحث مانع زدایی مطلب بسیار مهمی است و شاید نیاز داشته باشد قوانینی تغییر پیدا کرده و قانون‌های جامعی مصوب شود.

حسینی در مورد عوامل پشتیبانی و حمایت از تولید بیان کرد: پشتیبانی از تولید باید سالم و بدون رانت صورت گیرد. در جامعه در بخش خصوصی نیز باید بازنگری انجام شود. در کشور دولت به بخش خصوصی اعتماد کرد و ارز 4200 تومانی دراختیار عده‌ای قرار گرفت اما برگشت ارز صورت نگرفت. به اعتقاد بنده آن‌ها بخش خصوصی سالمی نیستند. بخشی از فساد به بخش خصوصی بازمی‌گردد.

وی افزود: در بحث مانع زدایی یکی از بخش‌ها می‌تواند کاهش دیوان سالاری اداری باشد. اگر این مساله کاهش پیدا کند فساد کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مورد نقش دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال 1400 تصریح کرد: یکی از عواملی که فساد به وجود می‌آورد بروکراسی اداری است. کاهش بروکراسی، تسریع در انجام امور، بهره‌گیری از سیستم مکانیزه و پاسخ گویی سریع می‌تواند در کاهش موانع موثر باشد.

وی در مورد عوامل موثر بر تولید گفت: به اعتقاد بنده باید در سطح بین‌المللی به ارتباطات بهتری دست پیدا کنیم. در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی بیش از مصرف داخلی تولید می‌کنند. نظام بانکی ما باید بتواند در سطح بین‌المللی فعال شود. مناسبات خوبی باید در سطح بین المللی داشته باشیم. در داخل کشور نیز محدودیت اختیارات مدیران دستگاه‌ها مانند استانداران در استان‌ها از جمله موانع موجود است زیرا استانداران ما اختیارات زیادی ندارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دولت و تصمیمات او تنها در تهران متمرکز شده است که به پیشرفت استان‌ها لطمه می‌زند. نباید به کشوری مانند ایران با این وسعت و اقلیم‌های مختلف به یک چشم نگریسته شود. استانداران باید اختیاراتی داشته باشند تا در محدوده استان خود تصمیمات لازم را بگیرند.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شعار سال۱۴٠٠ معدن و تجارت خراسان رضوی رئیس خانه صنعت شعار سال 1400 مانع زدایی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال