Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@13:27:35 GMT

فعالیت یک روزه سامانه بارشی در استان گیلان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۱۷۳

فعالیت یک روزه سامانه بارشی در استان گیلان

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بررسی آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت یک روزه سامانه ناپایدار و بارشی در منطقه از اواخر وقت روز جمعه است، اظهار کرد: در این مدت با شمالی شدن جریانات شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواخر وقت امروز در استان گیلان فعال خواهد بود، افزود: در این مدت آسمان اکثر مناطق استان گیلان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش‌ها پراکنده که بیشتر به صورت رگباری همراه با رعد و برق است خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید در برخی از ساعات از مهم‌ترین پدیده‌های جوی امروز برای گیلان خواهد بود، گفت: از یکشنبه تا چهارشنبه شاهد استقرار جوی پایدار در منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای این مدت آسمان اکثر مناطق استان گیلان صاف و آفتابی پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه برای امروز دریا مواج و برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است، افزود: با توجه به بارش‌های رگباری و وزش باد هشدار سطح زرد در استان صادر شده است و از دستگاه‌های مربوطه خواسته شده تا تمهیدات لازم برای هر گونه حادثه احتمالی پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی ساعات همراه با بارندگی و رعد و برق، کاهش دما و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: دمای این شهر نیز بین ۱۰ تا ۱۴ درجه سلسیوس در نوسان است.

کد خبر 5179702

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد دادرس هواشناسی گیلان آب و هوا ویروس کرونا روز طبیعت شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه نیمه شعبان 12 فروردین بوشهر اراک خرم آباد گرگان سانحه تصادف عکس استانها تردد وسایل نقلیه استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید سامانه بارشی کرمانشاه از امشب

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا گزارشی مبنی بر خسارت بارش‌های اخیر را در سطح استان نداشته‌ایم، از تشدید فعالیت سامانه بارشی از امشب خبر داد.

افشین یگانه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سامانه بارشی که خصوصا از روز گذشته (دوازدهم اردیبهشت) شاهد فعالیت آن در کرمانشاه هستیم، گفت: اگرچه این سامانه بارش‌های خوبی برای سطح استان به همراه داشته، اما تا این لحظه هیچ گزارشی از خسارت، آسیب به منازل و راه‌ها، برخورد صاعقه به افراد و اختلال در خدمات زیرساختی به دست ما نرسیده است.

وی از ارتباط مستمر با همه فرمانداران شهرستان‌ها به منظور رصد شرایط خبر داد تا در صورت بروز حادثه و مشکل، سریعا اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نکته مهمی که درباره این سامانه بارشی وجود دارد را تشدید فعالیت آن از امشب تا صبح روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) عنوان کرد و افزود: لازم است به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت، دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های محلی، لازم است شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، هلال احمر، راهداری و … پای کار باشند.

یگانه از مردم خواست از تردد غیرضروری خودداری کنند و از نزدیک شدن به مسیل‌ها و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، هواشناسی استان کرمانشاه نیز برای فعالیت این سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در ایلام
  • تهران تا شنبه میزبان سامانه بارشی است
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی، اوج بارش هابرای فردا
  • تشدید سامانه بارشی کرمانشاه از امشب
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • هشدار؛ سامانه جدید بارشی در راه مازندران است
  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲