Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@13:25:02 GMT

قدرت عضلانی چه تاثیری بر بیماری کووید-۱۹ دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۲۰۱

قدرت عضلانی چه تاثیری بر بیماری کووید-۱۹ دارد؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که قدرت عضلانی مناسب، مدت زمان بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کووید -۱۹ تأثیرات مختلفی بر افراد دارد. برخی افراد نوع شدید این بیماری و تعدادی دیگر نوع خفیف آن را تجربه می‌کنند. حتی گاهی اوقات برخی افراد به دلیل ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست می‌دهند، در حالی که تعدادی از افراد دچار هیچکدام از علائم این بیماری نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد مسن و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون بالا مبتلا هستند، در معرض نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند.

از آنجایی که حتی افراد جوان و سالم نیز ممکن است به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شوند، فاکتورهای دیگری مانند قدرت عضلانی و حجم عضله نیز بر پیشروی بیماری تأثیر دارد. عضلات، ۴۰ درصد از وزن انسان را تشکیل می‌دهد و نقش مهمی در پاسخ ایمنی، تنظیم گلوکز خون و میزان متابولیسم بدن دارد. گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین قدرت و حجم عضلات بدن بر بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، قدرت و حجم توده عضلانی بدن ۱۹۶ فرد مبتلا به کرونا را با استفاده از اولت را سونوگرافی اندازه‌گیری کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد بیماران کرونایی که قدرت عضلانی بیشتری داشتن، به طور متوسط ۷.۵ روز و دیگران تقریباً حدود ۹ روز در بیمارستان بودند. علاوه بر این افرادی که حجم عضله بیشتری داشتند، به طور متوسط ۷.۷ روز در بیمارستان بستری بودند، در حالی که این عدد برای افرادی که حجم عضله کمتری داشتند، ۱۰.۸ بود.

به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت بیماران کرونایی که حجم و قدرت عضلانی بیشتری دارند مدت زمان کمتری در بیمارستان بستری خواهند شد. نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که حجم عضله پایین باعث می‌شود افراد در معرض انواع سرطان‌ها قرار بگیرند. این موضوع در مورد بیماری کووید -۱۹ نیز صدق می‌کند. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله medRxiv منتشر شده است.

کد خبر 484398

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس شیوع کرونا ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ بستری شدگان کرونا عضله سازی آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا کرونا ورزش ورزش کرونا ورزشکاران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید قدرت عضلانی حجم عضله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد، پس از عمل جراحی وی از بیمارستان مرخص و حال ایشان رو به بهبودی رفت.

اما متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اعلام پزشکان، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902096

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد