Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:54:25 GMT

۵۷ سازه غیر مجاز بنا شده در اراضی کشاورزی مشهد تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۷۶۴

۵۷ سازه غیر مجاز بنا شده در اراضی کشاورزی مشهد تخریب شد

امید طهماسبی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر کابری اراضی کشاورزی در سطح هشت هکتار از اراضی بخش شهرستان مشهد  ۳۲ مورد دیوارکشی و  ۲۵ مورد پی کنی در اراضی روستاهایی گازارگاه و معین آباد منطقه تبادکان تخریب شد.

وی ادامه داد: این ساخت و سازهای غیرمجاز پس از گشت و رصد به همراه رییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد شناسایی شد و با همکاری دادستان مشهد، شورای حفظ حقوق بیت المال، مراجع انتظامی و بسیج تمامی امکانات از یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: متاسفانه همچنان شــاهدیم که عده‌ای گوش شنوایی برای شنیدن اخطارها نداشته‌اند چرا که تخریب در پایان همه اقدامها صورت می گیرد

طهماسبی‌زاده تاکید کرد: شهروندان در خرید اراضی به خصوص در حاشیه شهر مشهد دقت کافی را به خرج دهند و از مراجع ذیصلاح استعلامات لازم را اخذ کنند و به حرف یک فرد یا افراد محلی که مدعی می شوند تغییر کاربری در محل مشکلی ندارد اطمینان نکنند که سرمایه آنها به باد خواهد رفت.

هم اکنون ۹۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان مشهد تحت مدیریت جهاد کشاورزی و جزء اراضی کشاورزی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد تخریب خانه قلع و قمع اراضی کشاورزی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد تخریب خانه وزارت جهاد کشاورزی مشهد تخریب خانه قلع و قمع اراضی کشاورزی شهر مشهد اخبار کنکور اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی کشاورزی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده روز دوشنبه در نشست ستاد احیای ربع رشیدی تبریز، مساحت عرصه و اعیانی این اثر باستانی و تاریخی در تبریز را طبق اسناد کهن بیش از ۹۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: اما این محل در طول هفت قرن همواره مورد تهاجم و دستبرد حکومت ها و جوامع محلی قرار گرفته و در زمان حاضر کمتر از ۱۳ هکتار آن قابل احیا است.

به گفته وی در سال های اخیر و با مساعدت نهادها و ارگان های مختلف بیش از یازده هکتار این مجموعه تملک و آزادسازی شده است.

حمزه زاده با اشاره به اجرای پنج فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در مجموعه ربع رشیدی، ادامه داد: این مجموعه در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی قرار گرفته که نیازمند آزادسازی اراضی است.

وی جلوگیری از ساخت و سازها در حریم محوطه و تلاش برای تملک اماکن واقع در حریم از جمله پمپ بنزین خیابان عباسی را از رویکردها و اهداف اصلی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد.

حمزه زاده اراضی محوطه ربع رشیدی را بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی یاد کرد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع راه دسترسی از کف خیابان تا برج ربع رشیدی با پلکان های چوبی و با فاصله از سطح خاک پوشانده شده است تا مراقبت های لازم و کافی از این محوطه به عمل آید.

وی گفت: هر گونه اقدام مرمتی و ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران در ربع رشیدی با استفاده از سازه های برگشت پذیر به طبیعت ممکن است.

کد خبر 6092428

دیگر خبرها

  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند