Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی در کشور خبر داد و گفت:تردد در نوروز صد درصد افزایش داشت.

قدس آنلاین؛ علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در نقاط مختلف کشور، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌هایی که می‌کردیم با افزایش ترددها، دورهمی‌ها، خریدهای شب عید و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متأسفانه شاهد خیز جدید بیماری در بسیاری از نقاط کشور و روند صعودی آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ الگویی که شاهد آن هستیم افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی است و در اکثر استان‌ها خیز کرونا دیده می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به انجام سفرهای نوروزی مردم خاطرنشان کرد: در  تعطیلات نوروز ترددها صد درصد افزایش یافته است و با توجه به این که در سال گذشته ترددها کم بود و حتی به صفر رسیده بود.

وی با بیان این که اکنون یک خیز بسیار بلندی شروع شده است، گفت: برخی استان‌ها وارد پیک شده‌اند و برخی نیز این پیک در حال شروع شدن است. استان خوزستان چندین ما گرفتار است و بسیار شدید بود اما اکنون با رعایت پروتکل‌ها روند نزولی را طی می‌کند.

رئیسی از وارد شدن استان های البرز و ایلام به خیز بلند کرونا خبر داد و گفت: برخی استان‌ها در آستانه ورود به خیز کرونا هستند و استان‌های مازندران، گیلان،‌ چهارمحال و بختیاری، مرکزی و لرستان در آستانه ورود به موج جدید بیماری قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، خراسان و سمنان روند صعودی خود را نشان می‌دهند و پیش بینی می‌کنیم ظرف ۱۰ روز آینده پیک بلندی را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌کنیم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده آمار جان باختگان زیر عدد ۱۰۰ نفر کمتر باشد و تعداد بالای صد نفر باشد؛ ضمن این که به کسانی که از سفر برگشته‌اند هشدار داده و خواهش می‌کنیم در این چند روز از برگزار ی دورهمی خودداری کنند؛ چراکه ممکن است این افراد به ویروس آلوده بوده و باعث انتقال به دیگران شوند. همچنین افرادی که به مسافرت نرفته‌اند نیز نباید افراد مسافرت رفته را به حضور خود دعوت کنند.

رئیسی با تأکید بر این که افرادی که به مسافرت نرفته‌اند حداقل باید با افراد به مسافرت رفته دورهمی نداشته باشند، گفت: در صورت وجود علائم به مراکز درمانی مراجعه کرده و قرنطینه لازم را رعایت کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از امروز شنبه تا جمعه هفته جاری دوره زمانی مهمی است که باید بسیار دقت کنیم؛ چراکه بسیاری از افرادی که به مسافرت رفته بودند سالم بوده و وقتی برگشته‌اند ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند در نتیجه خانواده و اقوام خود را آلوده کنند.

وی به کارمندان ادارات توصیه کرد: از تجمع و دید و بازدید در مکان‌های بسته و اتاق‌ها خودداری کنند؛ چراکه بسیار خطرناک است.

رئیسی با اشاره به برگزاری روز طبیعت یادآور شد: روز طبیعت در شهرهای قرمز ۸۴ درصد، در شهرهای نارنجی ۸۳ درصد و در شهرهای آبی و زرد ۷۸ درصد مردم رعایت نکات لازم را داشته و از رفتن به طبیعت خودداری کردند؛ البته درصدی از مردم  که به مسافرت رفته بودند این روز را نیز در طبیعت گذراندند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور، افزود: اکنون ۴۷ شهر دارای وضعیت قرمز، ۱۲۶ شهر نارنجی و ۲۴۷ شهر زرد و تنها ۱۴ شهر وضعیت آبی دارند.

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، گفت: برگزاری ماه رمضان با رعایت پروتکلها در شهرهای آبی و زرد و درصدی که در نظر گرفته می شود و ترجیحا در فضای باز باشد انجام می شود.

رئیسی بیان داشت: درخصوص برگزاری شبهای قدر مجددا در کمیته بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/‌

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خیز جدید کرونا کرونا در ایران کرونا علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ماه رمضان کرونای انگلیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله مسافرت رفته استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند

بهروز زلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تنها حوزه باقیمانده در مرحله دوم است که انتخابات آن جمعه آینده در بیش از ۲۷۰ شعبه تعریف شده در شمال استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ستاد انتخابات استان اردبیل بر این است تا این انتخابات در نهایت آرامش و امنیت و با مشارکت بالای مردم شهرهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز و بخش جعفرآباد برگزار شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: در تک حوزه انتخابیه استان اردبیل انتخابات الکترونیکی نخواهد بود و قرار است به شکل نیمه الکترونیکی و با احراز هویت و آنلاین از طریق پنج سند هویتی این کار انجام شود.

زلالی گفت: براساس قانون انتخابات افرادی حق رای دارند که در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز رای داده باشند و یا در مرحله اول رای نداده باشند.

وی افزود: افرادی که در سایر حوزه های انتخابیه رای داده اند امکان حضور در این مرحله را نخواهند داشت و عوامل اجرایی از رای دادن چنین افرادی طبق قانون جلوگیری خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل به آغاز تبلیغات کاندیداها از روز گذشته اشاره و تصریح کرد: فرآیند تبلیغات تا ساع ۸ صبح بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و ما با دعوت از کاندیداها از آنها خواسته ایم تا به طرفداران خود متذکر شوند که مواد قانونی ۸۰ و ۸۲ قانون انتخابات را به دقت رعایت کنند.

زلالی ادامه داد: هرگونه تخریب، تهدی، تطمیع و یا فعالیت های خلاف مقررات قانونی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه مجموعه های نظارتی و بازرسی اجازه وقوع تخلفات را نخواهند داد و امیدواریم کاندیدا و طرفداران آنها با رعایت قانون و حفظ آرامش و امنیت به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم قول داده اند تا با همراهی هواداران در نهایت اخلاقمداری تبلیغات خود را در فضای حقیقی و مجازی انجام داده و کوچکترین تخلفی را مرتبکب نشوند.

زلالی گفت: پخش مناظره تلویزیونی هر دو کاندیدا از روز دوشنبه به همراه برنامه های تبلیغی آنها از صداوسیما آغاز خواهد شد و شبکه سبلان ظرفیت خوبی را ایجاد کرده تا تبلیغات مناسب برای آشنایی بیشتر مردم شمال استان انجام شود.

وی افزود: روز جمعه رای گیری در ۲۷۰ شعبه در هر سه شهرستان آغاز خواهد شد و امیدواریم ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین نماینده استان در مجلس مشخص شده تا هفتم خرداد ماه شاهد شروع مجلس دوازدهم باشیم.

کد خبر 6095548

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند