Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@13:31:03 GMT

توسعه کرمان زیر چتر ارتباطات

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۳۶۳

توسعه کرمان زیر چتر ارتباطات

ضرورت ارائه خدمات الکترونیکی، فضای مجازی و ارتباطات استان کرمان با شیوع ویروس کرونا برعموم مردم پدیدار گشت و در این راستا با تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی مسئولان پروژه های مهمی در جهت توسعه زیرساخت ها و تسهیل دسترسی به آن، طی این دولت بهره‌برداری شد.

 عصر ارتباطات که اکنون در آن زندگی می کنیم زمانی است که جهان کنونی به سرعت به سمت توسعه ارتباطات در جهت انتقال و دسترسی آزادانه به اطلاعات پیش می رود اما متاسفانه کشور ما ایران و به ویژه استان کرمان با ۱۱ درصد از وسعت کشور پیش از این به علت ضعف زیرساختی سهمی اندک از این عصر نوین را به خود اختصاص داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی دولت دوازدهم و به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، ارتباطات به عنصری برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و به عنوان حربه ای برای مقابله با این ویروس شناخته شد و توسعه ارتباطات با مزیت های بسیاری همچون تجارت الکترونیک، آموزش مجازی دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار، خدمات پستی و دیگر موارد ضرورت احداث زیرساخت های ارتباطی استان کرمان را دوچندان می‌کرد.

در این راستا، دولت با اقدامات بسیاری در ایجاد بستر امن و پایدار، تلفن و اینترنت پرسرعت حتی در شهرها و روستاهای دورافتاده و ارائه دیگر خدمات در روزهای دشوار بحران کرونا و حتی پیش از آن، عقب افتادگی زیرساخت های ارتباطی استان کرمان را طی سال های گذشته تا حدی جبران کرد که تا حدی گسترده در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر زندگی مردم تاثیرگذار بوده است.

با شیوع ویروس کرونا ماهیت بسیاری از مشاغل تغییر یافت، در این زمینه زیرساخت های ارتباطی ایجاد شده، مشاغل مبتی بر فضای مجازی استان کرمان را در قالب تجارت الکترونیک شکل داد و علاوه بر آن راه را برای فروش محصولات تولید داخلی این استان باز کرد.

توسعه زیرساخت های ارتباطی و ایجاد دولت الکترونیک علاوه بر رفع فوری نیازهای مردم در دورانی که شدیدترین محدودیت ها را شاهد هستیم، با ایجاد پنجره واحد الکترونیکی بر فرایند تسهیل سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار نیز تاثیرگذار بوده و در این خصوص می تواند در عمل به شعار سال ۱۴۰۰ به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی های مقام معظم رهبری نیز نقشی شگرف داشته باشد.

۸۵ درصد طرح توسعه ارتباطات روستایی کرمان بهره‌برداری شد

معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطات روستایی این استان به بهره برداری رسیده و این سایت ها هم اکنون فعال هستند.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی با بیان اینکه با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا بسیاری از ارتباطات به ویژه در مدارس به صورت آنلاین تعریف شده است افزود: ضعف ارتباطات در استان کرمان از قدیم وجود داشت که طی نشستی در کرمان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این مشکل بررسی و مقرر شد که در فاز نخست زیرساخت لازم ارتباطی ۸۰ نقطه استان تامین شود.

وی اظهار داشت: تعدادی از زیرساخت های ارتباطی ایجاد شده نیز مشکل برق داشتند که در نشست اخیر استانداری کرمان تعیین تکلیف شدند و تامین اعتبار آن در برنامه قرار گرفته و به زودی پرداخت می‌شود.

آیت اللهی موسوی با اشاره به ضرورت تکمیل ۸۰ سایت یاد شده در استان گفت: در سفر استاندار کرمان به تهران و در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توافق شد که نقاط دیگری در استان که کمبود برق و ارتباطات وجود دارد، با تفاوت شرایط بهتر نسبت به گذشته، در برنامه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای امکان تسهیل اجرای امور این طرح توافقاتی انجام شده که فاز بعدی آن طی سال آینده آغاز می شود و در صورت به نتیجه رسیدن این برنامه ها در زیرساخت های ارتباطی استان کرمان ۸۰ تا ۹۰ درصد وضعیت‌مان بهبود می یابد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: در این زمینه سعی بر پوشش نقاط بحرانی، روستاها و محورهای ارتباطی است.

توسعه ۲.۵ برابری اینترنت پرسرعت همراه در کرمان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه در طول سه سال اخیر توسعه عظیم، یکپارچه و گسترده‌ای را در استان کرمان در حوزه زیرساخت‌های ارتباطات داشته‌ایم عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده استان کرمان صعود  هشت پله‌ای در شاخص توسعه یافتگی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است.

مسعود الهامی با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های نسل سوم و چهارم ما در استان کرمان در ۲ سال اخیر ۲.۵ برابر شده است گفت: از چهار سال گذشته تا کنون به لطف الهی زمینه‌ای فراهم شده و زیرساختی را در استان ایجاد کرده‌ایم که مردم ما ۱۸۳ برابر پهبای باند بیشتری دریافت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه شبکه انتقال ما در استان مشکل داشت افزود: اتفاقات عظیم و گسترده‌ای در استان افتاده و هنوز هم در حال انجام است و سرمایه گذاری‌های عظیم و گسترده‌ای از سوی وزارت، اپراتورها به ویژه مخابرات ایران در استان در حال انجام است که نتیجه آن افزایش چشم‌گیر شاخص‌های کمی و کیفی خدمات ارتباطی برای عموم مردم استان است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد شناخت کامل سیاست‌ها و افزایش آگاهی از ضرورت‌های دو مقوله اساسی و بنیادین تحول و اقتصاد دیجیتال و نیز با بیان اینکه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات ظرفیت‌های خوبی در استان کرمان فراهم کرده است گفت: لایه‌های بعدی شبکه ملی اطلاعات ایجاد محتوا و خدمات است و باید همه دستگاه‌ها و نهادها با بکارگیری پتانسیل‌های ایجاد شده و در حال توسعه، با همدلی و همراهی یکدیگر نسبت به ارائه سرویس و محتوا مناسب به مردم اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد دسترسی امن، پایدار و مطلوب همگانی به خدمات دولت و سایر نهادها به غیر از مسیر شبکه ملی اطلاعات محقق نخواهد شد افزود: وزارات ارتباطات به طور مستقیم مسئولیت تامین و توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات کشور را به‌عهده داشته و تا کنون با وجود همه موانع و تنگناها به ویژه اعمال تحریم‌های ظالمانه با تلاش همه مجموعه و توابع در بخش‌های دولتی، خصوصی و اپراتوری و حمایت‌های انجام شده پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است.

الهامی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات سه لایه دارد که لایه نخست آن لایه زیرساخت است گفت: تمام اتفاقاتی که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم از جمله اتصال تمامی شهرهای استان به شبکه فیبر نوری کشور (حداقل از ۲ الی سه مسیر)، ارتقای شبکه‌های ارتباطی سیار پهن باند که با سرعت بسیار بالایی محقق شد نتیجه سرمایه‌گذاری‌های کلان و تلاش‌های بی‌وقفه و مستمر جوانان و نخبگان کرمانی در بخش‌های زیرساختی و اپراتوری است که در این حوزه انجام شده است.

توسعه چهار برابری پهنای باند کرمان

مدیر مخابرات منطقه کرمان نیز بیان داشت: طی بیش از ۲ سال گذشته در استان کرمان اقدامات زیرساختی همچون طرح انتقال استان به عنوان پروژه‌ای حیاتی، پنهای باند را از ۷۸ گیگ به ۳۰۰ گیگ رساند که اجرای پروژه توسط شرکت سینا تولیدات داخلی انجام می شود، بتوانیم تا پایان امسال پهنای باید را افزایش دهیم.

سیدرهام حسینی افزود: کرونا رویکرد استفاده‌ مردم از شبکه های اجتماعی، اینترنت و آموزش تغییر داد و همچنین تجارت الکترونیک، این پروژه را حیاتی می کرد که اجرای آن نیاز مردم به شبکه اینترنت رفع را رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ کیلومتر برنامه توسعه فیبر نوری در استان داریم گفت: ارتقای پروژه پهنای باند چهار نقطه کرمان به رفسنجان، کرمان به سیرجان، بم و جیرفت قرارداد با شرکت زیرساخت بستیم و اجرای آن برای شهرستان ها بسیار مهم بود.

حسینی عنوان کرد: راه اندازی این طرح ها به پوشش شبکه ما کمک می کند که برای پروژه همراه اول فاز یک USO با مشارکت وزارت ارتباطات در ۵۸ سایت کار میکنیم و در فاز دوم نیز ۴۰ سایت در مرحله راه اندازی و بهره برداری است.

احداث ۱۲۰ سایت شهری در کرمان

وی افزود: احداث ۱۲۰ سایت استان کرمان نیز در فاز هشت شبکه شهری در مرحله نصب قرار گرفته که اجرای آن پوشش خوبی در استان ایجاد می کند و همچنین نقاط کور در این طرح رفع می شود.

وی تصریح کرد: ۳۰۰ نقطه نیز تبدیل ۲G به ۳G و ۴G داشتیم که تجهیزات موبایل را در ۲۰۰ محل در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان تعویض کردیم که با قطعات باقی مانده پوشش سایر نقاط در برنامه استفاده قرار گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه کرمان با اشاره به توسعه تلفن ثابت ADSL، دیتای تجاری و کدهای خدماتی و سایر موارد گفت: کار خوبی در ارتقای ظرفیت ftth در استان کرمان انجام شد که ۲ هزار مشترک استان در این طرح تحت پوشش قرار گرفته و در توسعه مخابرات از فیبرنوری استفاده کردیم که این فعالیت در چند شهر آغاز و در ۲ هزار و ۴۰۰ نقطه واگذاری داشتیم.

وی با اشاره به پیگیری پروژه توسعه شبکه فیبر نوری در شهرک الله آباد کرمان به عنوان روستا افزود: این پروژه در حالی به مرحله اجرا رسید که توسعه تلفن در این منطقه صورت نگرفته بود و با هدف جلب رضایتمندی عمومی به ۳۰۰ مشترک منطقه یاد شده فیبر نوری واگذار شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد سهام مخابرات دولتی و ۵۱ درصد سهام آن در اختیار شرکت اعتماد مبین قرار دارد ادامه داد: رویکرد ما در طرح توسعه شبکه کابل مسی به سمت تکنولوژی فیبرنوری هدایت شده و در این زمینه از کار پرهزینه جلوگیری می شود.

احداث ۷۵۰ کیلومتر فیبرنوری برای اتصال روستاهای کرمان به شبکه شاد

حسینی با اشاره به نقطه‌های روستایی که در برنامه شبکه شاد پوشش مخابرات نباشد اضافه کرد: عملیات اجرایی ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری روستاهای باقی مانده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمان در دستور کار قرار گرفته که باهمکاری شرکت طرف قرار داد این طرح خاتم الانبیا در ۱۷ نقطه استان به زودی اجرا می‌شود.

وی افزود: نزدیک به یک میلیون شبکه منصوبه در استان کرمان داریم که از این میزان نزدیک به ۶۰۰ هزار شماره فعال هستند.

مدیر مخابرات منطقه کرمان عنوان کرد: مشترکان دائمی تلفن همراه استان کرمان ۵۹۰ هزار و در بخش اعتباری نزدیک به ۲ میلیون مشترک داریم.

وی با اشاره به پوشش شبکه مشترکان گفت: ظرفیت شبکه ارتباطی استان کرمان سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک است.

زیرساخت های ارتباطی به عنوان یکی از پیش نیازهای توسعه پایدار هر منطقه ای تلقی می شود که خوشبختانه این حوزه استان کرمان طی سال‌های گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و توانسته بخشی از نیازهای مردم این استان را پاسخگو باشد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطی استان کرمان زیرساخت های ارتباطی شیوع ویروس کرونا توسعه زیرساخت ها شبکه ملی اطلاعات استان کرمان استان کرمان بهره برداری انجام شده فیبر نوری انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد