Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@23:37:51 GMT

خوش‌بینی به صعود قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۴۶۶

خوش‌بینی به صعود قیمت طلا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز اختلاف نسبتا وسیعی بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای نشان داد. اگرچه طلا موفق شد از رکورد پایین ماه گذشته بهبود پیدا کند و آخرین روز معاملات را در بالای ۱۷۰۰ دلار به پایان ببرد، برخی از تحلیلگران می‌گویند آزمون واقعی هنوز روی نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: طلا طی یک هفته گذشته افت شدیدی داشت بنابراین شاهد بهبود فنی بودیم. محرک زیادی برای این که قیمت طلا را به میزان چشمگیری بالا ببرد مشاهده نمی‌کنم. وی به کیتکونیوز گفت: برای این که کاملا به طلا خوش‌بین شوم، قیمتها باید به بالای ۱۷۸۰ دلار صعود کنند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۱ نفر معادل ۷۳ درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. همچنین دو نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۱۶۵۶ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای شرکت کردند که از میان آنها ۶۳۶ نفر معادل ۴۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۶۸۴ نفر معادل ۴۴ درصد کاهش آن را پیش بینی کردند. همچنین ۲۴۵ نفر معادل ۱۶ درصد نظری نداشتند.

در معاملات روز پنج شنبه بازار آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۷۲۸ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۰.۲ درصد کاهش نشان داد. اکثر بازارها روز جمعه به مناسب جمعه نیک تعطیل بودند.

اگرچه وال استریت به میزان قابل توجهی نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین بودند اما بسیاری از تحلیلگران حرکت اخیر قیمت طلا را اصلاح قیمت کوتاه مدت ارزیابی کردند. دارین نیوسام، رییس شرکت نیوسام آنالایز اظهار کرد که وی نسبت به رشد قیمت طلا در کوتاه مدت خوش است اما منتظر است ببیند آیا مقاومت در سطح ۱۷۵۶ دلار و ۱۰ سنت شکسته می‌شود یا خیر.

وی در ادامه افزود: طلا همچنان با رقابت شدید از سوی دلار روبرست که به نظر می‌رسد در روند صعودی بلندمدت قرار دارد.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار کرد: آمار تورم رو به رشد ممکن است سرمایه گذاران را به سوی طلا به عنوان پناهگاه مطمئن در برابر فشار رشد قیمتها هدایت کند.

کلایو لمبرت، تحلیلگر فنی فیوچرزتک گفت: روند طلا همچنان نزولی است اما رو به بهبود است.

پربیننده ترین تکرار سقوط دهه۶۰ در انتظار دلار؟ پیش‌ بینی قیمت طلا در سال۱۴۰۰ قیمت دلار ۱۳ فروردین ماه۱۴۰۰ دلار به بالاترین سطح یک ساله رسید قیمت دلار به ۲۵هزار و ۲۰۵تومان رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار طلا برجام نفر معادل قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟

یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سیلیکون ولی در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری روی استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک و چت‌بات گراک است.

به‌گزارش The Information، ایلان ماسک در حال نزدیک‌شدن به معامله‌ی اولیه با سرمایه‌گذاران بالقوه ازجمله Sequoia Capital است که در سال ۲۰۲۲ در ایکس (توییتر سابق) ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

منابع داخلی مشخص نکردند که Sequoia قصد دارد چه مقدار سرمایه اختصاص دهد یا چه شرکت‌های دیگری ممکن است در جمع‌آوری سرمایه شرکت کنند؛ اما فایننشال تایمز و بلومبرگ تأیید کردند که Sequoia قصد دارد در این معامله شرکت کند. ماسک پیشنهاد کرده است که شرکت‌ها قبل از شروع سرمایه‌گذاری رقبا وارد دور اول جذب سرمایه شوند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که این سرمایه ارزش شرکت را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند که فاصله‌ی چندانی با ارزش‌گذاری آنتروپیک ندارد. آنتروپیک، یکی دیگر از رقبای OpenAI است که اعضای سابق این شرکت آن را تأسیس کرده‌اند و در اوایل سال ۲۰۲۴، سومین مرحله‌ی جذب سرمایه را با ارزشی حدود ۱۸٫۴ میلیارد دلار افزایش داد.

با اینکه استارتاپ هوش مصنوعی ماسک هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است، به‌نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از چشم‌انداز بازدهی کلان این شرکت حمایت می‌کنند و مانند بسیاری از شرکت‌ها بر موج عظیم هوش مصنوعی سوار می‌شوند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI اوایل مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۳) چت‌بات گراک را به مدل زبانی Grok-۱.۵ به‌روزرسانی کرد. این چت‌بات که نسخه‌ی پیشرفته‌تر گراک است، به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT شرکت OpenAI معرفی شد و در‌اختیار کاربران نسخه‌ی پریمیوم شبکه‌ی اجتماعی ایکس قرار گرفت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد