Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:56:59 GMT

مهار موج دوم ریزش ملخ‌ها در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۴۸۶

مهار موج دوم ریزش ملخ‌ها در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از مهار موج دوم ریزش ملخ‌ها در خوزستان خبر داد.

تورج نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با ملخ در خوزستان اظهار کرد: ۵ فروردین‌ماه شاهد موج دوم حمله ملخ‌ها در کشور بودیم که بخش عمده‌ای از آن در خوزستان ریزش کرد و دسته‌های میلیونی ملخ وارد خوزستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موج دوم حمله ملخ‌ها در بسیاری از مناطق خوزستان ریزش داشته اما عمده ریزش در بهبهان، هندیجان، رامهرمز و لالی رخ داد که با توجه به محدود بودن کانون‌های ریزش در رامهرمز و لالی به سرعت با این آفت مبارزه و جمع‌آوری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در بهبهان و هندیجان که ریزش وسیع‌تری اتفاق افتاد و شاهد کانون‌های بیشتری بودیم، سم‌پاشی به صورت شبانه‌روزی انجام شد و این آفت در شهرستان‌های بهبهان و هندیجان نیز از بین رفته است.

نوروزی گفت: اکنون همه کانون‌های ریزش ملخ در خوزستان به صورت کامل جمع شده و موج دوم ریزش ملخ در خوزستان به صورت کامل مهار شده است.

وی افزود: خوشبختانه این دسته‌های میلیونی ملخ در خوزستان عمدتا در عرصه‌های ملی و مراتع حضور داشتند و خسارتی به مزارع خوزستان وارد نکردند و در همان مناطق مهار شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: ۱۵۲ اکیپ در سراسر خوزستان کار پایش ملخ‌ها را به عهده دارند تا در صورت ریزش احتمالی ملخ‌ها، نسبت به شناسایی کانون ریزش‌ها اقدام و با آن مبارزه کنند. این کار در طول سال توسط اکیپ‌ها انجام می‌شود و مربوط به مقطع زمانی خاصی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان کشاورزی جهاد كشاورزي ملخ ملخ در خوزستان ملخ ها ریزش ملخ موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین؛  حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی نژاد روز یکشنبه در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: توجه استاندار خوزستان به مسائل فرهنگی بسیار ستودنی بوده و امیدوارم که بتوانیم در مسیر تحکیم معارف و برکات اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی با بیان اینکه خوزستان و اهواز دروازه تشیع است افزود: مردم ایران با ورود امام رضا (ع) به مذهب تشیع روی آورده و به برکت ایشان هر ساله میلیون ها زائر حسینی عازم کربلا می شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خوزستان گفت: به همت آستان قدس رضوی در ایام کرونا، سیل، بازسازی مساکن و اشتغال اقدامات موثری انجام شد و این روند همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی آستان قدس رضوی به استان خوزستان بیان کرد: با تزریق این اعتبار و به کمک سپاه و استانداری در شعیبیه خوزستان کارهای خوبی صدرت گرفت تا حدی که مهاجرت معکوس از شوشتر به این منطقه صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نژاد افزود: کانون های خوزستان در مسائل آموزشی اقدامات موثری انجام داده همچنین در اهدای جهیزیه به خوبی عمل کردند.

وی به جشن های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: بنا نداریم که این جشن ها به صورت دولتی انجام شود بلکه جلوه مردمی بودن آن بسیار مهم است. هر جا مردم را وارد صحنه کردیم پیروز میدان بودیم و این روند باید ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان