Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:55:33 GMT

توسعه روابط محور دیدار «رحمان» و مقامات کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۲۱۸۸

توسعه روابط محور دیدار «رحمان» و مقامات کره جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «پاک بوینگ ساک»، رئیس مجلس ملی کره جنوبی که طی سفر رسمی در تاجیکستان حضور دارد با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گرد.

در جریان این ملاقات به مهم‌ترین موضوعات همکاری دو کشور از جمله تقویت روابط بین پارلمانی توجه شد.

طرفین وضعیت فعلی و دورنمای همکاری بین دو کشور در زمینه‌های متقابل سودمند سیاسی، تجاری و اقتصادی، صنعتی، علمی و فنی، فرهنگی و بشردوستانه را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید شد که تداوم فعالیت کمیسیون بین دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی و گسترش روابط با صندوق توسعه همکاری‌های اقتصادی می‌تواند عاملی تقویت روابط در این زمینه و افزایش سرمایه گذاری بین دو کشور شود.

استفاده از پتانسیل غنی منابع طبیعی تاجیکستان، ایجاد مراکز لجستیکی و تجاری در مناطق آزاد تجاری، همکاری در حوزه بانکی، تخصیص وام‌های ترجیحی به اقتصادی تاجیکستان برای تقویت همکاری بین دو کشور، عنوان شد.

طرفین در ادامه از سطح روابط بین دولت‌های دو کشور و فعالیت مثمر ثمر آژانس همکاری بین‌المللی کره‌ (KOICA) ابراز رضایت کردند.

در این ملاقات همچنین در مورد دورنمای روابط متقابل سودمند در زمینه گردشگری، سازماندهی پروازهای مستقیم بین دو کشور، مهاجرت کاری، ارتباطات علمی، فرهنگی و بشردوستانه، تقویت همکاری در زمینه بهداشت در دوره پاندمی تبادل نظر صورت گرفت.

در حال حاضر در چارچوب همکاری در زمینه علوم و آموزش بیش از 200 دانشجوی تاجیک در دانشگاه‌های کره جنوبی مشغول تحصیل هستند.

با توجه به این مهم، طی این ملاقات موضوع افزایش سهمیه‌ برای تاجیکستان مطرح شد.

طی این دیدار طرفین همچنین همکاری در زمینه امنیت و وضعیت سیاسی در افغانستان را بررسی، در مورد مقابله با تهدید و چالش‌های جهان معاصر از جمله تروریسم، افراط گرایی، رادیکالیسم، قاچاق مواد مخدر و سایر جرائم فراملی تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس ملی کره جنوبی در چارچوب این سفر همچنین با «رستم امامعلی»، رئیس مجلس ملی مجلس عالی و شهردار پایتخت تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

در آغاز ملاقات طرفین از روند مثبت مناسبات دوستانه و همکاری متقابل سودمند بین دو کشور و همچنین سطح جدید روابط بین پارلمانی اظهار رضایت کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان کره جنوبی رئیس جمهور روسای مجالس ملی بین دو کشور کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برای حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی در این نمایشگاه در زمینه زنجیره‌های دو محصول زرشک و گوهر سنگ فعالیت کرد تا پتانسیل‌های خراسان جنوبی در این زمینه به خوبی معرفی شود.

جعفری ادامه داد: حوزه سوم فعالیت‌های خراسان جنوبی در این نمایشگاه بحث فرصت‌های سرمایه گذاری داخل استان بود.

وی افزود: ظرفیت‌های بازار پسندی خارجی خود را شناسایی کنیم و به عبارت دیگر اگر می‌خواهیم بازار صادراتی خوبی داشته باشیم باید دانش بنیان را در تولید محصولات خود دخیل کرده و با توجه به ذائقه جهانی بسته بندی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف سرمایه گذاری در حوزه گوهر سنگ منطقه ویژه اقتصادی استان است.

جعفری ادامه داد: باید با دانش‌بنیان کردن تولید، سهم صادراتی خود را در حوزه گوهر سنگ و زرشک افزایش می‌دهیم.

وی افزود: ۱۱۰ مذاکره تجاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی، خصوصی و خصوصی و دولتی و دولتی در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲۱ هیئت تجاری خارجی از غرفه خراسان جنوبی بازدید کردند که این هیئت‌ها از کشورهایی چون چین، ارمنستان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، ازبکستان، عراق و… بودند.

جعفری ادامه داد: ۵۵ درصد هیئت‌های تجاری بازدید کننده در حوزه محصولات مزیت دار خراسان جنوبی، ۲۵ درصد در زمینه گوهر سنگ‌ها و مابقی نیز در سایر زمینه‌ها درخواست‌هایی داشتند.

وی افزود: در مجموع اتفاقات بسیار خوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین هفت تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف در غرفه خراسان جنوبی امضا شد که یکی از مهمترین آنان در حوزه گوهر سنگ با وزارت صمت بود.

جعفری یادآور شد: نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گروه‌های تجاری بسیار خوبی را به غرفه استان دعوت کرد و سرکار خانم ابراهیمی در این زمینه پرتوان ظاهر شدند.

کد خبر 6096791

دیگر خبرها

  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها