Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید سازمانی تشکیل شود تا نگرش‌های موازی و متمایزی که در علم پزشکی وجود دارد و ملت‌های مختلف از آنها استفاده می‌کنند، در ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد تا انحصارگرایی در طب غربی و رایج شکسته شود.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر تشکیل سازمان طب سنتی، اظهار کرد: طب رایج در دنیا طبی است که اصطلاحاً طب غربی نام‌گذاری می‌شود که مبتنی بر فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و طب جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال در کشورهای مختلفی از دنیا مانند انگلستان، چین، هند و آمریکا به جز شیوه رایج طب، شیوه‌های دیگری هم از طب و علم پزشکی وجود دارد که در کنار شیوه رایج طب از آن استفاده می‌کنند و به نوعی مکمل طب رایج است و در ایران هم به آن طب مکمل می‌گویند.

وی افزود: منتها در وزارت بهداشت مقاومت پنهانی در برابر دیگر شیوه‌های رایج طب در دنیا وجود دارد. برای اینکه مردم بتوانند از تمام مزیت‌های طبی در دنیا استفاده کنند و خودشان انتخاب کنند که چه شیوه طبی را می‌خواهند در مجلس طرحی را امضا کرده‌ایم که یک سازمان طب مکمل یا سنتی که مستقل و مرتبط با وزارت بهداشت و درمان باشد، تشکیل شود تا مردم هم بتوانند از پیشرفت‌های طب روز استفاده کنند و هم از پیشرفت‌ها و دانش طب‌های موازی طب رایج بهره ببرند که البته تا تصویب این طرح راه زیادی داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: یکی دیگر از اهداف تشکیل چنین سازمانی این است که از انحصار طلبی در علم پزشکی جلوگیری شود. برای مثال اگر بخواهیم طب سوزنی و یا طب ایرانی را در کشور استفاده کنیم، چه گزینه‌هایی پیش رو داریم و به چه سازمانی باید مراجعه کنیم؟ بنابراین باید یک مرجع صلاحیت‌دار در این حوزه وجود داشته باشد و بهترین راه این است که در وزارت بهداشت چنین سازمانی ایجاد شود.

میرزایی ادامه داد: نگاه اطبای سنتی به انسان و طبیعیات نگاهی متمایز از نگاه طب جدید است. برای مثال اگر به مقاله‌ای از جالینوس که بیش از ۲ هزار سال پیش نوشته شده است، دقت کنیم متوجه می‌شویم که سه مشرب طبی را مطرح کرده و در واقع جالینوس طب قیاسی را مطرح می‌کند که این نگاه بیشتر در طب سنتی ایرانی وجود دارد، در حالی که در طب جدید چنین نگرشی وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین باید سازمانی تشکیل شود که نگرش‌های موازی و متمایزی که در علم پزشکی وجود دارد و ملت‌های مختلف از این نگرش های متمایز استفاده می‌کنند، مورد استفاده مردم ایران هم قرار گیرد و انحصارگرایی در طب غربی و رایج شکسته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی طب سنتي طب سنتی ایران علوم پزشکی علم پزشکی طب رایج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر

به گزرش همشهری آنلاین، استودیوی لهستانی «AIO» اعلام کرد که این فیلم با عنوان «پوتین» به زندگی رئیس جمهور روسیه نگاهی دارد و از تاریخ ۲۶ سپتامبر در ۳۵ کشور اکران خواهد شد. «پوتین» اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان لهستانی، «پاتریک وگا» است.

به تصویر کشیدن پوتین با هوش مصنوعی

این کارگردان با اشاره به این که فناوری هوش مصنوعی خود را برای ساخت نسخه سینمایی پوتین ایجاد کرده، عنوان کرد: «دعوت از پوتین به استودیو برای ۲۰ هزار برداشت یک گزینه ممکن نبود و فیلم‌های آرشیوی موجود به صورت آنلاین امکان ایجاد یک مدل وضوح بالا را که برای استفاده سینمایی مناسب است را نمی‌داد. در نتیجه، پس از نزدیک به دو سال توسعه، ما فناوری پیشگام مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد بدون تکیه بر یک مدل واقعی انسانی، شخصیت سینمایی را بسازیم».

این فیلم همچنین شامل تصاویری است که فیلم‌سازان اوکراینی در طول جنگ روسیه گرفته‌اند.

کارگردان این فیلم افزود: «پوتین فقط یک فیلم نیست. این پاسخی است به تلاش جهانی برای درک انگیزه ها و اقدامات یکی از جنجالی ترین چهره‌ها در سیاست معاصر. ماموریت من این است که یک راهنما برای پوتین به بینندگان با هدف کاهش ترس و عدم اطمینان حاکم بر دنیای امروز، ارائه دهم».

کد خبر 846922 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری