Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:20:26 GMT

اکتشاف سنگ‌آهن در۳ گستره معدنی بزرگ اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۴۶۷۶

اکتشاف سنگ‌آهن در۳ گستره معدنی بزرگ اصفهان

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، «رضا جدیدی» افزود: اکتشاف سنگ آهن توسط سازمان زمین‌شناسی برای رفع نیاز و تامین مواد اولیه صنایع فولادی استان اصفهان در قالب یک طرح و قرارداد مشارکتی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی به اکتشاف سنگ آهن در سه گستره معدنی به وسعت ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع در اصفهان برای مجتمع های فولادی این استان پرداخته است، افزود: به نتایج خوبی در ۶ ماه اخیر در این زمینه رسیدیم و امید است دستاوردهای آن تا پایان سال ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدی، با اشاره به اینکه یکی از این گستره‌ها حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، خاطرنشان‌کرد: مطالعات اولیه درباره این گستره‌ها در قرارداد با مجتمع‌های فولادی اصفهان انجام شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی با بیان اینکه این قرارداد که در زمان حاضر فقط برای اکتشاف سنگ‌آهن است، روش جدیدی به‌منظور اجرای طرح‌های مشترک و حفظ منابع بنگاه‌های اقتصادی است، گفت: این ذخائر اکتشافی تا به مرحله بعد و بهره‌برداری برسد به بازه زمانی ۲ تا پنج سال نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان زمین‌‎شناسی در منطقه خاورمیانه، قطب علمی بشمار می‌آید و همکاری خوبی با جهان دارد، افزود: این سازمان به‌منظور بومی‌شناسی و ارتقای علمی زمین‌شناسی، برنامه‌های ترویجی را در همکاری با دانشگاه‌ها و موسسه‌های خصوصی در دستور کار دارد.

جدیدی، همچنین از تعریف پروژه مدیریت و پایش ذخایرمعدنی کشور برای برخی مواد معدنی با هدف آینده‌نگری و برنامه‌ریزی اکتشاف تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خبر داد و گفت: بررسی و پایش ذخایر سنگ‌آهن کشور در زمره یکی از این موادمعدنی است که امسال اجرایی خواهد شد.

استان اصفهان دارای بزرگترین مجتمع‌ها و کارخانه‌های فولادی کشور است که تامین ماده اولیه سنگ آهن یکی از مسائل و دغدغه‌های اصلی آنها در شرایط کنونی است.

به گزارش ایرنا، بررسی عملکرد سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور حاکی از تحقق کامل اهداف این سازمان در سال ۹۹ به‌ویژه شناسایی و پی‌جویی ۱۲۳ هزار کیلومتر مربعی و عملکرد حدود ۱۰۷ درصدی در این بخش است.

برچسب‌ها توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی جهش تولید اصفهان رضا جدیدی معدن سنگ آهن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی جهش تولید اصفهان رضا جدیدی معدن سنگ آهن اخبار کنکور سازمان زمین شناسی اکتشاف سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، اهالی روستای حسین آباد بخش باغ صفای شهرستان سرچهان، دو سالی است پیگیر لغو فعالیت معدن سنگی هستند که معتقدند علاوه بر پوشش گیاهی منطقه؛ دامداری و کشاورزی شان را هم نابود می‌کند.
با وجود پیگیری‌های متعدد، گویا زور بهره برداران به خواسته اهالی این روستا می‌چربد.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما برای چندمین بار این موضوع را پیگیری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور