Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: زمینه ابتلا اهداکنندگان خون به بیمار کرونا به صفر رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، شراره دژکام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به علت نگرانی برخی‌ها از ابتلا به بیماری کرونا از اهدای خون هم خودداری می‌کنند اظهار داشت:  با تدابیر همکاران در واحد خونگیری استان زمینه ابتلا اهداکنندگان به بیمار کرونا به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با دعوت از مردم برای اهدا خون به بیماران نیازمند گفت: با توجه به اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا قرار داریم لازم است که مردم همچون همیشه در پایگاه‌های انتقال خون حضور داشته باشند چرا که نیاز به فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی است و وضعیت موجود دلیلی بر اهدای خون نمی‌شود.

برنامه نوروزی مراکز انتقال خون در استان مرکزی اعلام شد سازمان انتقال خون و اهدای زندگی در یک‌سالگی کرونا+ فیلم مدیرکل انتقال خون استان گلستان: به همه گروه‌های خونی نیاز فوری داریم

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل بیان کرد: خون و فرآورده‌های خونی دارای عمر کوتاهی است و مردم باید به طور مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند که با وجود شرایط کرونایی ذخیره بانک خون استان برای حمایت از بیمار نیازمند به خون با مشکل کمبود مواجه شده است.

دژکام با دعوت از بیماران بهبودیافته کرونا به طرح اهدای پلاسما بپیوندند، افزود:  از بیمارانی که بهبود پیدا کرده‌اند درخواست می‌کنم به شکرانه سلامت خود در طرح اهدای پلاسما مشارکت کنند تا بتوانند به کمک بیمارانی که هم‌اکنون با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند بشتابند.

وی با بیان اینکه  تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود، گفت: هم اکنون 4 مرکز ثابت در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس آباد و خلخال برای پذیرش اهدا کنندگان خون با رعایت پروتکل های بهداشتی آمادگی دارد که علاقه‌مندان به اهدای خون می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی و مراجعه به مراکز ثابت اهدای خون در این اقدام خیرخواهانه مشارکت داشته باشند.

انتهای‌پیام/131/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون خون استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت درمان سلماس گفت: بیمار خانم ۷۴ ساله با سابقه مشکلات قلبی در بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس بستری بود که با توجه به نیاز به خدمات تخصصی پس از پذیرش بیمار در بیمارستان تخصصی قلب سیدالشهدای ارومیه درخواست آمبولانس هوایی شد.

 

دکتر ثانی افزود: این اعزام با بالگرد، اولین اعزام هوایی برای انتقال بیمار به مرکز استان در سال جاری بودچرا که استفاده از اورژانس هوایی در سرعت انتقال و امداد و نجات بیماران بدحال و مصدوم تأثیر بسزایی دارد.

 

انتقال بیمار از بیمارستان به محل اعزام بالگرد توسط کادر فوریت اورژانس ۱۱۵ سلماس انجام شد.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر