Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته احزاب سیاسی افغانستان در آستانه نشست ترکیه به خبرنگاران گفت که این احزاب سیاسی گام‌های مناسبی را برای ایجاد هماهنگی جریان‌های سیاسی و شخصیت‌ها برداشته است و در نظر دارد با طالبان و دولت نیز رایزنی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کمیته مشترک احزاب سیاسی در افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت که جریان‌های سیاسی با این کمیته همسو شوند و با همکاری از فرصت نشست صلح ترکیه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفت حزب سیاسی مطرح در افغانستان همچنین تاکید کردند که به هیچ کسی نباید اجازه داد تا برای منافع شخصی، روند صلح را با چالش روبرو کند.

به گزارش بی.بی.سی احزاب همسو شامل «حزب جمعیت اسلامی» به رهبری «صلاح‌الدین ربانی»، «حزب اسلامی» به رهبری «گلبدین حکمتیار»، «حزب وحدت اسلامی افغانستان» به رهبری «محمد کریم خلیلی»، حزب «جنبش ملی اسلامی» به رهبری «مارشال عبدالرشید دوستم»، حزب افغان ملت، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق و حزب محاذ ملی اسلامی افغانستان است.

این احزاب با استقبال از برگزاری نشست صلح افغانستان در ترکیه ابراز امیدواری کردند که با همکاری جهانی و منطقه‌ای و تلاش‌های طرف‌های سیاسی شرکت کننده، راه حل مناسبی برای پایان جنگ بیش از چهار دهه افغانستان پیدا شود.

احزاب سیاسی افغانستان: دولت در تعیین تیم مذاکره‌کننده با طالبان مشورت نکرده است

نگرانی احزاب سیاسی افغانستان از تشدید بحران پس از برگزاری انتخابات

احزاب سیاسی افغانستان: کابل در منازعات پاکستان و هند بی‌طرف بماند

چه توافقاتی بین احزاب سیاسی افغانستان و طالبان در نشست مسکو صورت گرفت؟

بر اساس بیانیه کمیته احزاب سیاسی، آنها گام‌های مناسبی را برای تقویت همدلی و هماهنگی جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های افغانستان برداشته‌اند و تلاش می‌کنند تا با طالبان و دولت کابل نیز تماس‌هایی برقرار کنند.

این احزاب سیاسی تاکید کردند که تامین صلح و ایجاد ثبات پایدار در افغانستان به نفع امنیت منطقه و جهان است بنابراین همه کشورها برای آوردن صلح صادقانه همکاری کنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان احزاب سیاسی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شرکت هیات را در نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های سازمان همکاری اسلامی مهم عنوان ‌کرده است.

وی گفت برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موفق طالبان، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

این در حالی‌ست که پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی با نام «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» امروز (شنبه) در گامبیا آغاز شده قرار است فردا نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در کنار سایر موضوعات درباره اوضاع افغانستان نیز بحث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است