Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@22:42:19 GMT

راه‌اندازی پردیس علامه طباطبایی در جزیره کیش

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۴۸۳

راه‌اندازی پردیس علامه طباطبایی در جزیره کیش

به گزارش خبرآنلاین ازکیش :  جعفر آهنگران سرپرست این سازمان در نشستی با مسئولان دانشگاه علامه با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش برای استفاده از ظرفیتهای فراوان این مجموعه علمی و ارائه طرح های نوگرایانه آماده است.

وی افزود: بسیاری از طرح ها و پروژه ها در کیش، نیازمند پیوستهای فرهنگی اجتماعی هستند و دانشگاه علامه می تواند با شناسایی نیازها و پاسخ به آنها، اثرگذاری ملموسی را در سطح میش بوجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اشاره به روند رو به رشد سکونت در این جزیره زیبا گفت: با توجه به دوبرابر رشد جمعیت کیش در سال‌های پیش رو و ایجاد نیازهای نو در جزیره، پردیس علامه طباطبایی می تواند با ورود معنادار ، گامی رو به جلو در کیش بردارد و انتظار برآورده نشده سازمان منطقه آزاد کیش از پردیس ها را با ایجاد رویکردهای نو برآورده سازد.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز با اظهار خرسندی از عقد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: تاخیر دیر هنگام دانشگاه برای حضور در جزیره کیش، ناشی از کاستی ها و خلاهای موجود در دانشگاه بود که خوشبختانه بخش زیادی از آنها مرتفع گردید و اکنون آماده برداشتن گام های بلند است.

وی در ادامه اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته، بناداریم گونه ای دیگر از فعالیتهای دانشگاهی با تمرکز بر آموزش های تخصصی منطبق با نیازهای سازمان منطقه آزاد کیش، سایر سازمان ها، بخش خصوصی و کیشوندان را طراحی و اجرا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری چند دوره آموزشی بین المللی در ادامه روند، گفت:،دانشگاه در نظر دارد ظرف ماههای آینده، برگزاری چند دوره آموزشی را بر اساس رهیافت های بررسی شده، برگزار نماید.

48 

کد خبر 1500985

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد سازمان منطقه آزاد کیش علامه طباطبایی دانشگاه علامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای پایش آنلاین دوره‌ای صنایع قشم

ایسنا/هرمزگان مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: صنایع فعال قشم از جمله شرکت سیمان ملزم به انجام دو نوع پایش آنلاین و دوره‌ای با هدف بررسی درجه آلایندگی از سوی آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط زیست و ارائه گزارش آن به سازمان حفاظت از محیط زیست هستند.

سید محمد هاشم داخته در نشست امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) با اصحاب رسانه قشم در سالن مرکز بین‌المللی رشد، اعلام کرد: شرکت سیمان از صنایعی است که پیش از آغاز فعالیت مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، مجوز فعالیت دریافت و کار خود را شروع کرده اما برنامه‌های پایش محیط زیست این شرکت همانند دیگر صنایع بزرگ به صورت مستمر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تغییر معیارهای تعیین سطح آلایندگی واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده در کارگروهی از سوی هیات وزیران، تصویب شد که عدد مربوط به آلایندگی‌ها بسته به نوع صنعت نسبت به سال‌های قبل، بالاتر هم رفته است.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه مدیریت آلودگی یک صنعت با توجه به میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و چرخه اقتصادی که در جامعه با خود به همراه دارد، نیازمند یک برنامه طولانی مدت و مستمر پایشی است، افزود: در این زمینه با شرکت سیمان قشم جلسات متعددی داشتیم و روند پایش‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فیلترهای نصب‌شده در دودکش کارخانه، الکتروفیلترهایی هستند که از طریق جریان الکتریکی در مدار قرار می‌گیرند، عامل اصلی چگونگی عملکرد خروجی گرد و غبار از دودکش کارخانه سیمان قشم، نوسانات برق و محدودیت‌های تامین انرژی شامل محدودیت مصرف انرژی الکتریکی در فصول گرم و محدودیت مصرف گاز در فصول سرد است.

به گفته داخته، قطعی برق شرکت سیمان قشم باعث از کار افتادن الکتروفیلترهای این کارخانه می‌شود و انتظار داریم با برداشته شدن محدودیت تامین برق در این شهرستان، مشکل این شرکت و بقیه صنایع به ویژه در فصل تابستان حل شود.

او بیان داشت: سازمان منطقه آزاد قشم سال ۱۳۹۰ با ایجاد شورای عالی ارزیابی با حضور ۱۰ تن از بزرگان محیط زیست کشور موفق شد اقدامات مربوط به مجوز طرح‌های بزرگ صنعتی در این شورا را پس از تحلیل و بررسی و انجام اصلاحات لازم، صادر کن.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: صدور مجوز پروژه‌های بزرگ تا پیش از سال ۱۳۹۰ تنها از سوی سازمان محیط زیست کشور امکان‌پذیر بود.

وی با تاکید بر روند مستمر پایش آلاینده‌های صنعتی، از تلاش ۱۰ ساله شرکت ذوب و روی قشم برای حل این مشکل یاد کرد و گفت: در اوایل دهه ۸۰ این شرکت بار آلایندگی بالایی داشت، اما تعطیلی آن به دلیل بیکار شدن نیروها به‌ویژه فعالان جامعه محلی، عواقب اجتماعی به مراتب سنگین‌تری به همراه داشت که در نهایت تصمیم بر اجرای برنامه‌های نظارتی ۵ ساله برای ارتقاء استانداردهای محیط زیستی به منظور کاهش آلایندگی‌های این شرکت گرفته شد.

داخته ادامه داد: در حال حاضر این شرکت با راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب، فضای سبز مناسب و استفاده از فیلترهای تصفیه، موفق عمل کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقد شهید مطهری به نسبیت اخلاقی علامه طباطبایی
  • نقد شهید مطهری به نسبیت اخلاقی علامه طباطبایی / از نظر مطهری دیدگاه علامه سر از نسبیت در می‌آورد و حد یقفی نخواهد داشت
  • لزوم اجرای پایش آنلاین دوره‌ای صنایع قشم
  • مجتبی مطهری: اخلاق مقداری در جامعه ما افت کرده است/ مسعود ادیب: هم‌نسل‌های من از شهید مطهری دین‌داری و مسلمانی خود را آموختند/ ابوالقاسم فنایی: شهید مطهری سعی کردند از جاودانگی اخلاق دفاع کنند
  • راه‌اندازی هنرستان‌های مهارتی در جوار دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • شناگر قشم در رقابت‌های شنای آزاد کشور خوش درخشید
  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران