Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@13:15:17 GMT

حمله الشباب به 2 پايگاه نظامي ارتش در موگاديشو

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۶۴۶

حمله الشباب به 2 پايگاه نظامي ارتش در موگاديشو

خبرگزاری آریا- خبرگزاری رویترز از حمله جنبش الشباب به دو پایگاه نظامی ارتش سومالی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، به گفته برخی شاهدان و نیروهای مسلح، نیروهای جنبش الشباب سومالی ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) به دو پایگاه ارتش این کشور در نزدیکی شهر موگادیشو، پایتخت این کشور حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شاهدان افزودند: این دو پایگاه که در فاصله حدود 100 کیلومتری جنوب غرب موگادیشو قرار دارند، هدف دو انفجار قرار گرفتند.
آنها در ادامه گفتند: انفجار سوم نیز کاروان نظامی سومالی را که به سمت دو پایگاه یاد شده در حرکت بود، هدف قرار داد.
ارتش سومالی نیز اعلام کرد 45 تن از شبه نظامیان جنبش الشباب در حمله این جنبش به دو مرکز نظامی واقع در اقلیم شبیلی سفلی کشته شدند.
ژنرال محمد تهلیل، فرمانده نیروهای پیاده نظام ارتش سومالی در گفتگو با رادیوی صدای ارتش اظهار کرد: نیروهای دولتی از قبل اطلاعاتی درباره این دو حمله دریافت کرده بودند و توانستند آن را دفع کنند.
این مسؤول نظامی سومالی در ادامه از ارائه جزئیات بیشتر درباره این دو حمله و اینکه آیا موجب تلفات انسانی در میان نیروهای دولتی شدند یا نه، خودداری کرد و گفت: نیروهای دولتی تلفات انسانی گسترده ای را به جنبش الشباب وارد کردند به شکلی که 45 تن از آنها کشته شده و ده ها تن دیگر از آنها زخمی شدند.
کمی قبل یک منبع محلی در سومالی به خبرگزاری آناتولی گفته بود: الشباب دست به عملیات انتحاری علیه یک مرکز نظامی واقع در شهرک بریری زد و حمله دیگری نیز با استفاده از خمپاره به شهر اوطیغلی داشت.
الشباب در بیانیه‌ای بر خلاف اظهارات ژنرال تهلیل، از کنترل خود بر مرکز نظامی شهرک بریری پس از درگیری‌هایی با نیروهای دولتی و از پای درآوردن تعدادی از آنها خبر داد.
سومالی سالها است با جنبش الشباب که اوایل سال 2004 تاسیس شد، درگیر است.
این جنبش مسلح از نظر عقیدتی به تشکیلات تروریستی القاعده وابسته بوده و تاکنون مسؤولیت تعدادی از عملیات‌های تروریستی را که صدها کشته داشته‌اند، برعهده گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمله الشباب نیروهای دولتی جنبش الشباب دو پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که نظامیان زن صهیونیست پس از مخالفتشان با حضور در جنگ، در معرض بدرفتاری و رفتارهای وحشیانه فرماندهان قرار دارند و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار حملات پنیک شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وبگاه عبری‌زبان «واللا» گزارش داد که نظامیان زن ارتش صهیونیستی در جریان جنگ علیه غزه به‌دلیل بدرفتاری‌ها و اقدامات وحشیانه و خشونت‌باری که بعد از امتناعشان از حضور در ارتش به دنبال عملیات هفتم اکتبر با آن مواجه شده‌اند دچار حملات پنیک و مشکلات روانی زیادی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این سایت عبری‌زبان همچنین گزارش داد که ده‌ها نظامی زن صهیونیست که مجبور هستند در جریان جنگ حضور داشته باشند از هفته‌ها قبل از فرماندهان درخواست کردند که ماموریتشان را به دلیل نگرانی شدید از اینکه ممکن است کشته یا اسیر شوند تغییر دهند.

واللا به نقل از خانواده‌های این نظامیان زن صهیونیست گزارش داد که دختران آنها برای ساعات طولانی در پایگاه «تل هشومیر» زیر آفتاب سوزان قرار دارند و فرماندهان سر آنها فریاد می‌زنند و آنها در معرض تهدید و توهین قرار دارند و به آنها لگد می‌زنند. آنها همچنین مجبور به خوابیدن زیر نور و در یک مکان پر سر و صدا هستند و این اتفاقات برای آنها قبل از انتقال به پایگاه «سیاریم» برای گذراندن یک دوره ویژه رخ داد که درنتیجه آن، آنها در معرض غش کردن و حملات پنیک مداوم قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش این وب‌سایت عبری، خانواده‌های این نظامیان زن گفتند که دخترانشان بعد از آزار و اذیت‌ها و روش‌هایی که ارتش علیه آنها اعمال کرده، شوکه شده و بعد از تمامی رخدادهای جنگ حاضر به ماندن در ارتش نیستند.

پیشتر وبگاه عبری‌زبان «وای‌نت» گزارش کرد که ده‌ها نظامی زن از اعزام به پایگاه آموزشی اولیه نیروهای گارد مرزی در پایگاه «سیاریم» در «وادی عربه» واقع در مرز با اردن امتناع کردند و نیروهای زن استخدام شده از اعزام به این پایگاه امتناع کرده چرا که ترس از تکرار اتفاقی دارند که در هفتم اکتبر برای شماری از نظامیان و افسران به‌ویژه در پایگاه نظامی «ناحل عوز» و سایر پایگاه‌ها در غلاف غزه رخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند