Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@00:47:24 GMT

عمویی به المسیره: باید تحریم‌ها به طور کامل ملغی شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۶۵۵

عمویی به المسیره: باید تحریم‌ها به طور کامل ملغی شود

خبرگزاری فارس: «ابوالفضل عمویی»‌ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، امروز (شنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه یمنی المسیره به موضوع بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران پرداخت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در این خصوص گفت: «آمریکا مسئول بحران کنونی اجرای تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای است با توجه به اینکه این کشور در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل عمویی ادامه داد: «آمریکا همچنین مانع این شد که دیگر کشورها نیز به اجرای تعهدات خود پایبند باشند تا جایی که این کشور توافق هسته‌ای را از فواید اقتصادی آن برای ایران تهی کرد».

عمویی افزود: «ایران با استناد به بند ۲۶ و ۳۶ توافق هسته‌ای، تعهدات خود را به صورت قانونی کاهش داد. گام‌های ایران در خصوص کاهش تعهدات، قانونی و در چارچوب توافق هسته‌ای است زیرا این طرف آمریکایی بود که از آن خارج شد».

وی همچنین اظهار داشت: «گام آمریکا در بازگشت به توافق هسته‌ای عقب‌نشینی از تصمیم اشتباه خروج از توافق می‌باشد. سیاست فشار اقتصادی حداکثری تحمیل شده علیه ایران طبق اعتراف خودشان شکست خورده است و باید تحریم‌ها به طور کامل ملغی و خسارت‌ها جبران شود».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: «آمریکا باید به تعهدات مندرج در توافق [هسته‌ای] در مرحله نخست پایبند باشد و تحریم‌ها را به‌ صورت ملموس بردارد. توافق هسته‌ای بر رفع ۸۰۰ محدودیت برای لغو تحریم‌ها‌ تأکید داشت که  حدود ۸۰۰ محدودیت دیگر در زمان دولت ترامپ وضع و [به آن اضافه شد] از این رو تمام محدودیت‌هایی تحریمی که تعداد آن به ۱۶۰۰ مورد می‌رسد، می‌بایست لغو شود».

عمویی در پایان تأکید کرد: «بازگشت تدریجی و گام به گام به توافق از نظر ما مردود است زیر این طرف مقابل بود که مرتکب اشتباه شد و اوست که باید این خطا را تصحیح کند».

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از سوی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته به صورت مجازی برگزار و توافق شد که ادامه مذاکرات را روز سه‌شنبه (۱۷ فروردین) ماه در وین به صورت حضوری از سر گرفته شود.

دیروز نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که قرار است آمریکا هم در همان زمان نشست در وین حضور یابد. در همین خصوص «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه در اظهاراتی با بیان این که در نشست سه شنبه در وین صرفا اعضای کنونی برجام حضور خواهند داشت، تصریح کرد: آمریکا در هیچ نشستی که ایران در آن حضور داشته باشد از جمله نشست کمیسیون مشترک برجام حضور نخواهد داشت و این قطعی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی عمویی المسیر توافق هسته ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله