Web Analytics Made Easy - Statcounter



رییس اتاق بازرگانی تبریز از رشد ۲۰۹ درصدی صدور گواهی مبدا توسط اتاق تبریز برای صادرات از آذربایجان شرقی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، جمعی از اعضای هیات رییسه، هیات نمایندگان و دبیرکل اتاق تبریز به منظور تبریک فرا رسیدن عید نوروز و سال جدید با حضور در دفتر کار محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی با وی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یونس ژائله در این دیدار، وجود همدلی و هماهنگی مابین مسئولان استان را نعمتی بزرگ برای استان دانسته و گفت: با توجه به شعار سال، امسال وظایف خطیری بر عهده داریم و در این شرایط نیازمند تدوین نقشه راه برای خود هستیم تا به درستی قدم برداریم.

رییس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۹ با همت و تلاشی مضاعف نه تنها در راستای حفظ اشتغال قدم برداشتند بلکه زمینه افزایش اشتغالزایی در استان را فراهم کردند.

وی همچنین با اشاره به افزایش صادرات از استان در سال گذشته نیز گفت: تنها در روز آخر عید، شاهد صدور بالاترین تعداد گواهی مبدا تاریخ اتاق بودیم و از سوی دیگر میزان صدور گواهی مبدا برای صادرات از استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۰۹ درصد رشد داشته است.

درصد بالایی از موانع تولید در خود استان قابل حل است

ژائله با اشاره به لزوم برداشتن موانع سر راه تولید گفت: برای برداشتن موانع تولید استان باید از مجموعه خود استان آغاز به کار کنیم چرا که درصد بالایی از این موانع در خود استان قابل حل است.

وی با انتقاد از عملکرد بانک ها در تامین مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: متاسفانه در این خصوص به درستی عمل نشده است که باید در سال جدید، فکری در این زمینه شود.

رییس اتاق بازرگانی تبریز همچنین بر لزوم اجرایی شدن تمامی مصوبات شورای گفتگوی استان تاکید کرد و گفت: برای برداشتن موانع، نمی توانیم با این مانع ها مدارا کنیم چرا که مشکلات گاه زاییده ملاحظه کاری ها هستند.

بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در تحقق شعار سال دارد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار اظهار داشت: بخش خصوصی، تجار، بازرگانان و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی، نقش بسیار مهم و خطیری در راستای تحقق شعار سال دارند.

محمدرضا پورمحمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید شاهد اشتغال ‌زایی بیشتر برای جوانان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و به خصوص افزایش صادرات و سرمایه‌ گذاری ها باشیم.

وی با بیان اینکه سال ۹۹، سال بسیار سختی برای دولت و بخش خصوصی بود، گفت: تشدید تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا‌، آثار زیادی بر اقتصاد کشور داشتند اما به ‌رغم‌ تمام مشکلات، شاخص‌های اقتصادی کشور و استان، مثبت است.

پورمحمدی از زحمات و تلاش‌های فعالان بخش خصوصی استان در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سال گذشته هیچ نیروی کاری را تعدیل نکردند که این مردانگی آنها در تاریخ ثبت می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه تا آخرین روز مسئولیت به تعهدات خود در قبال‌ مردم عمل می‌کنیم، اظهار داشت: ریل ‌گذاری و تدوین نقشه راه توسعه و رفع موانع تولید از اولویت‌های مدیریت اجرایی استان در سال جاری است.

همچنین در این جلسه، ابوالفتح ابراهیمی، سید یوسف حسینی، قاسم قویدل و سونیا اندیش به عنوان اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز به بیان دغدغه و دیدگاه های خود پرداختند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تبریز اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی تبریز آذربایجان شرقی استان در سال بخش خصوصی سال گذشته سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: کرمان میزبان سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است و اختتامیه این جشنواره نیمه دوم آبان‌ماه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید شاهرخی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: شورای توسعه گردشگری استان کرمان راه‌اندازی شده است و دبیرخانه کرمان 1404 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مکمل جهش تولید را مشارکت مردم می‌دانند، گفت: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با مجموعه‌های خصوصی همکاری خوبی را در پیش گرفته که یکی از این نهادها اتاق بازرگانی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره ملی چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح کشور برگزار می‌شود، افزود: کرمان میزبان سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه استاندار کرمان نیز در این زمینه به صورت کتبی اعلام آمادگی کردند و اتاق بازرگانی نیز در انتخاب استان کرمان موثر بوده است، ادامه داد: اختتامیه این جشنواره قرار است در نیمه دوم آبان‌ماه در کرمان برگزار شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه جلسات برنامه‌ریزی این جشنواره در تهران و کرمان برگزار خواهد شد، گفت: این امکان وجود دارد که از تمام مفاخر علمی، فرهنگی، هنری و غیره در زمان این جشنواره استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان امسال میزبان چند رویداد بزرگ فرهنگی هنری است، افزود: همایش بین‌المللی راه ابریشم نیز مهرماه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در شهرستان بم برگزار می‌شود، بیان کرد: سمینار باستان شناسان ایران اسفندماه در جیرفت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در هفته میراث فرهنگی اشیا و آثار تاریخی استان کرمان که در موزه ملی کشور نگهداری می‌شود برای بازدید عمومی مردم به کرمان منتقل می‌شوند، گفت: بالغ بر 4 هزار شی تاریخی از استان کرمان در موزه ملی نگهداری می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه کرمان آنگونه که باید معرفی نشده و انعکاس مطلوبی از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان در رسانه‌ها نبوده است، اظهار داشت: متاسفانه هنوز کرمان به‌عنوان مقصد گردشگری در کشور نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد تا کرمان در حلقه گردشگری گردشگران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری استان کرمان مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی است که لازمه آن معرفی خوب کرمان است، ادامه داد: کرمان 10 اثر تاریخی و طبیعی ثبت جهانی دارد که حتماً باید این آثار به جهانیان معرفی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه جشنواره چندرسانه‌ای وزارت میراث یک ظرفیت خوب برای معرفی کرمان است و اتاق بازرگانی از آن حمایت می‌کند، افزود: جدای از این جشنواره وزارت میراث فرهنگی حتماً باید به وظیفه قانونی خود برای معرفی استان کرمان که یک خاستگاه تمدنی دارد اقدام کند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج