Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:48:43 GMT

اعتراضات در لندن علیه «لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس»

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۶۳۴۶

اعتراضات در لندن علیه «لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس»

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با پخش تصاویر زنده ای از آغاز اعتراضات گسترده مردم لندن علیه «لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس» خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، معترضان لندنی هم اکنون با شعار «لایحه را نابود کنید» به افزایش قدرت پلیس در سرکوب اعتراضات مردم در این کشور در حال اعتراض هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات به لایحه مذکور نخستین بار در ۲۱ ماه مارس سال جاری میلادی برگزار شد.

امروز و طی ساعات آتی نیز قرار است تظاهرات مشابهی در شهر بریستول برگزار شود.

معترضان مخالف لایحه جدیدی هستند که به پلیس اختیارات بیشتری برای سرکوب اعتراضات مردم می‌دهد.

هم‌اکنون پیش‌نویس این لایحه برای تصویب نهایی به پارلمان انگلیس ارائه شده است.

پلیس بریستول پیشتر و به دنبال درگیری با مردم این شهر در تظاهرات اعتراض آمیز مشابهی ادعا کرده بود که معترضان درخواست‌ها برای پیروی از محدودیت‌های تعیین شده به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا را نادیده گرفتند و به همین دلیل با آنها برخورد شده است!

گفتنی است که در پی اعتراضات گسترده هفته های گذشته مردم بریستول به لایحه دولت برای افزایش اختیارات پلیس جهت سرکوب تظاهرات مردم، «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور در سخنانی اعتراضات مردمی را غیر قابل قبول توصیف کرده بود!

این لایحه از آنجا حساسیت شهروندان انگلیسی را برانگیخته است که برخورد خشونت‌آمیز پلیس لندن با یک مراسم شب زنده داری به مناسبت یادبود «سارا اویرارد» مقتول در روز سیزدهم مارس به خشم و انتقاد گسترده از نحوه برخورد پلیس با شهروندان انجامید.

گفته می‌شود که در پرونده جنجالی آدم ربایی و قتل سارا اویرارد یک مأمور پلیس متهم شناخته شده و همین باعث شده است که موضوع خشونت علیه زنان و دختران بار دیگر با واکنش‌های تند و خشم آلودی همراه شود.

کد خبر 5180379

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس لندن پلیس خشونت پلیس ایالات متحده امریکا عراق ایران کمیسیون ویژه برجام روسیه عربستان سعودی ویروس کرونا برجام رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه مصطفی الکاظمی کره شمالی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برخورد وحشیانه و خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین و مردم غزه و بازداشت ۵۵۰ نفر از دانشجویان، کمپین «آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه» توسط سازمان زیباسازی در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شده‌است.

در این کمپین تصاویری از سرکوب دانشجویان آمریکایی در محوطه دانشگاه توسط پلیس این کشور و سرکوب و کشتار مردم غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به نمایش درآمده است، آزادی بیان به سبک آمریکا و اسرائیل به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمی از حمله هولناک و مرگبار با شمشیر سامورایی به مردم!
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا کیست؟ + تصاویر | شای داویدای کیست؟
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه