Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، بیان کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، بر استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت واردات واکسن خارجی و تولید واکسن داخلی به منظور تزریق به گروه‌های آسیب‌پذیر تعیین شده توسط این ستاد، تا پایان فصل بهار تاکید شده که در این راستا، گمرک جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه ای برای واردات مواد اولیه واکسن و نیز واکسن های وارداتی مقرر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال ارونقی با تصریح بر این موضوع که اجازه حمل یکسره، ترخیص شبانه‌روزی و ترخیص یکسره از پای پرواز برای واکسن های وارداتی و نیز ترخیص با حداقل اسناد در کمترین زمان ممکن برای مواد اولیه وارداتی واکسن، توسط گمرک برقرار شده، گفت: هیچ گونه وقفه ای در واردات اقلام ذکر شده در گمرک وجود نداشته و تشریفات گمرکی این کالاها در کوتاه‌ترین زمان صورت می پذیرد.

این مقام مسئول افزود: با تصویب و ابلاغ ستاد ملی مدیریت کرونا، واردات واکسن کرونا با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط واردکنندگان دولتی و غیر دولتی با ارز «متقاضی» و «نیمایی» مجاز است. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی می‌توانند تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، واکسن های وارداتی مزبور را به نرخ متناسب با ارز آزاد عرضه کنند. تزریق این واکسن برای « هر فرد متقاضی» هم مجاز اعلام شده است.

او در پایان بیان کرد: تمامی تسهیلاتی که برای واردات واکسن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده برای واردکنندگان «غیر دولتی» نیز در نظر گرفته شده است.

پربیننده ترین کدام کشور اصلی‌ترین مشتری کالاهای ایرانی است؟ عراق از پرداخت پول گاز ایران اجتناب می‌کند تجارت ۱۴.۳میلیارد دلاری با امارات در سال۹۹ موضوع نامه وزیرصمت به رییس قوه قضاییه چه بود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن ارز وارداتی برجام واردات واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین

نسخه ترمیم سند تحول بنیادین توسط شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده است، بسیج دانشگاه فرهنگیان در مطلبی به بررسی این نسخه پرداخته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشگاه فرهنگیان در مطلبی به بررسی نسخه ترمیم سند تحول بنیادین پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: در نسخه ترمیمی، مواردی از عدم تطابق حرف کلی سند تحول با سیاست‌های نظام و حتی قوانین بالادستی به چشم می‌خورد. به عنوان مثال سیاست نظام در قبال مدارس دولتی، تقویت و در قبال مدارس غیردولتی، مدیریت آن‌ها است. اما در سند دقیقاً نگاهی خلاف این موضوع وجود دارد و با نگاه خوش‌بینانه، پرداختن به موضوع مدارس دولتی و غیردولتی برابر است و با نگاه بدبینانه، کفه ترازو به سمت توجه بیشتر بر مدارس غیردولتی سنگینی می‌کند.

استفاده از نظرات 36 منتقد در بررسی و ترمیم سند تحول بنیادین

در طول بیش از یک دهه‌ای که از تصویب سند فعلی می‌گذرد، نظام آموزشی کشور، معلمان، دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران امر تربیت، اتفاقات مهم و اثرگذاری را از سر گذرانده‌اند. انتظار می‌رفت نسخه ترمیم‌یافته نگاهی جامع‌ به این مسائل و چالش‌ها داشته باشد. با این حال به‌نظر می‌رسد بسیاری از این تجربیات از دید نگارندگان نسخه ترمیمی مغفول مانده‌اند از جمله تجربه آموزش مجازی، تعلیم و تربیت کودک، تأمین و تربیت نیروی انسانی.

وضعیت کنونی تعلیم‌وتربیت کشور با وجود بسیاری از مسائل ریز و درشت، دارای چند مسئله و گلوگاه اساسی است که نسبت به سایر موارد اولویت دارند. موضوعاتی مانند مسئله «تربیت معلم»، «وضعیت مدارس دولتی عادی» و... را می‌توان از این قبیل مسائل برشمرد. علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود نسخه ترمیم‌یافته خلأها و چالش‌های موجود در نسخه پیشین را با تاکیدات «کافی» و «مناسب» پوشش دهد، اما به نظر می‌رسد این نسخه به قدرکافی و مطلوب به این مسائل توجه نداشته است.

مشروح این گزارش را در اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟