Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۵ شهرستان‌ استان در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: موج شدیدی از ابتلا به کرونا را در استان هرمزگان پیش رو خواهیم داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بندرعباس ، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل ترددهای غیرضروری که از پیش از تعطیلات نوروز در استان صورت گرفت و همچنین کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی و همچنین برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و مراسم‌های عروسی در استان، تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین مراجعه افراد به بیمارستان‌ها در هرمزگان در حال افزایش است و متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا طی هفته اخیر در هرمزگان، دو برابر بیشتر از هفته قبل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر آن در زمان تعطیلات نوروز نیز میزان ترددهای درون استانی از شهرها به روستاها افزایش یافت و همچنین مسافرانی از بیرون به هرمزگان سفر کردند و از درون استان نیز به استان‌های دیگر مسافرت صورت گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: تمامی این موارد نشان می‌دهد که موج شدیدی از ابتلا به کرونا را در استان هرمزگان پیش رو خواهیم داشت و اگر مراقبت و همکاری نداشته باشیم، هرمزگان به مدت طولانی و چند ماه درگیر این موج از بیماری کرونا خواهد بود.

همتی تصریح کرد: درخواست ما از مردم شریف استان هرمزگان این است که همانند گذشته با جدیت بسیار بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی، پرهیز از تجمع، دورهمی و مراسمات را رعایت کنند و قطعاً با همکاری مردم می‌توانیم این موج از بیماری کرونا در استان را مهار و کنترل کنیم.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم در استان هرمزگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند و سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد هستند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های متناسب با وضعیت شهرستان‌های نارنجی و زرد در هر کدام از این شهرستان‌ها از جمله در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، صنفی، خدماتی و دستگاه‌ها و ادارات، اجرایی می‌شود.

همتی با اشاره به دورکاری 50 درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی شیوع کرونا، اظهار داشت: در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم، ادارات ارائه ‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا 3‏/1 (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور 50 درصد کارکنان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این شهرستان‌ها مشاغل گروه سه و چهار تعطیل هستند و سایر مشاغل سطح یک و دو باید با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت کنند و تا زمان خروج از این وضعیت، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ها‌ به سایر شهرها ممنوع است.

استاندار هرمزگان با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های با وضعیت زرد شیوع کرونا، بیان داشت: سایر شهرستان‌های استان هرمزگان در وضعیت زرد شیوع بیماری کرونا قرار دارند که در این شهرستان‌ها، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل خواهند بود و کارکنان ادارات ارائه ‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با 100 درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور 3‏/2 (دو سوم) کارکنان انجام خواد شد.

همتی یادآور شد: همچنین ممنوعیت تردد شبانه خودروها در تمامی شهرستان های استان هرمزگان، از ساعت 22 الی سه بامداد، اعمال می شود.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم تا جایی که مقدور است از مراجعه حضوری به ادارات و دستگاه ها خودداری کنند و از طریق میز خدمت الکترونیکی و اینترنتی که دستگاه ها برای ارائه خدمات فراهم کرده‌اند، کارها و امور مربوطه را پیگیری کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با وجود دورکاری کارکنان با توجه به شرایط موجود شیوع کرونا، اما هیچ کاری نباید معطل و یا کند شود و در سال جاری نیاز به تلاش بیشتری برای دستیابی به اهداف و تحقق برنامه‌ها داریم.

همتی عنوان کرد: با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به شرایط موجود، برگزاری هرگونه مراسم عروسی به صورت جمعی در استان ممنوع است و مراسمات تنها باید به صورت محدود با حضور نزدیکان خانواده و با رعایت پروتکل‌ها انجام شود و همچنین مراسمات ختم با تجمع و حضور افراد نیز ممنوع است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی، ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف نیز در استان از برگزاری جلسات و مراسمات غیرضروری پرهیز کنند و جلسات ضروری نیز با حداقل حضور افراد و رعایت تمامی پروتکل ها باید برگزار شود.

استاندار هرمزگان افزود: افرادی که مبتلا به کرونا هستند، از نظر قانونی و شرعی بر آنها واجب است که در قرنطینه بمانند و این امر را به طور جدی رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن قرنطینه، جان دیگران و سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازند.

همتی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی، توسط بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با دقت و جدیت اجرا خواهد شد و کنترل و نظارت لازم بر قرنطینه افراد مبتلا به کرونا صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بنگاه‌های اقتصادی، اصناف و هر نوع مکان فعالیت و اشتغال باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد و ضد عفونی محیط‌های عمومی نیز توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شود.

مشارکت 75 درصدی شهروندان آمار کرونا در مشهد را کاهش می‌دهدآفریقا| حمله الشباب به نیروهای ارتش سومالی/ موج جدید کرونا در تونسظرفیت بیمارستان امرالمومنین(ع) سانتر کرونایی اراک تکمیل شد

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار هرمزگان استان هرمزگان شهرستان ها ادارات ارائه دستگاه ها شیوع کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت با میانگین ۵۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088316

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا