Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:40:42 GMT

پنج شهرستان هرمزگان در وضعیت نارنجی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۰۱۱

پنج شهرستان هرمزگان در وضعیت نارنجی قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل ترددهای غیرضروری که از پیش از تعطیلات نوروز در استان صورت گرفت و همچنین کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی و همچنین برگزاری تجمعات و دور همی ها و مراسم های عروسی در استان، تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین مراجعه افراد به بیمارستان ها در هرمزگان در حال افزایش است و متاسفانه تعداد فوتی های ناشی از کرونا طی هفته اخیر در هرمزگان، دو برابر بیشتر از هفته قبل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر آن در زمان تعطیلات نوروز نیز میزان ترددهای درون استانی از شهرها به روستاها افزایش یافت و همچنین مسافرانی از بیرون به هرمزگان سفر کردند و از درون استان نیز به استان‌های دیگر مسافرت صورت گرفت.

استاندار هرمزگان افزود: تمامی این موارد نشان می‌دهد که موج شدیدی از ابتلا به کرونا را در استان هرمزگان پیش رو خواهیم داشت و اگر مراقبت و همکاری نداشته باشیم، هرمزگان به مدت طولانی و چند ماه درگیر این موج از بیماری کرونا خواهد بود.

همتی تصریح کرد: درخواست ما از مردم شریف استان هرمزگان این است که همانند گذشته با جدیت بسیار بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی، پرهیز از تجمع، دورهمی و مراسمات را رعایت کنند و قطعاً با همکاری مردم می توانیم این موج از بیماری کرونا در استان را مهار و کنترل کنیم.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم در استان هرمزگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند و سایر شهرستان های استان نیز در وضعیت زرد هستند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های متناسب با وضعیت شهرستان‌های نارنجی و زرد در هر کدام از این شهرستان‌ها از جمله در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، صنفی، خدماتی و دستگاه‌ها و ادارات، اجرایی می‌شود.

همتی با اشاره به دورکاری ۵۰ درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی شیوع کرونا، اظهار داشت: در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم، ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این شهرستان‌ها مشاغل گروه سه و چهار تعطیل هستند و سایر مشاغل سطح یک و دو باید با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت کنند و تا زمان خروج از این وضعیت، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ها به سایر شهرها ممنوع است.

استاندار هرمزگان با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های با وضعیت زرد شیوع کرونا، بیان داشت: سایر شهرستان‌های استان هرمزگان در وضعیت زرد شیوع بیماری کرونا قرار دارند که در این شهرستان‌ها، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل خواهند بود و کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

همتی یادآور شد: همچنین ممنوعیت تردد شبانه خودروها در تمامی شهرستان های استان هرمزگان، از ساعت ۲۲ الی سه بامداد، اعمال می شود.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم تا جایی که مقدور است از مراجعه حضوری به ادارات و دستگاه ها خودداری کنند و از طریق میز خدمت الکترونیکی و اینترنتی که دستگاه ها برای ارائه خدمات فراهم کرده‌اند، کارها و امور مربوطه را پیگیری کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با وجود دورکاری کارکنان با توجه به شرایط موجود شیوع کرونا، اما هیچ کاری نباید معطل و یا کند شود و در سال جاری نیاز به تلاش بیشتری برای دستیابی به اهداف و تحقق برنامه ها داریم.

همتی عنوان کرد: با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به شرایط موجود، برگزاری هرگونه مراسم عروسی به صورت جمعی در استان ممنوع است و مراسمات تنها باید به صورت محدود با حضور نزدیکان خانواده و با رعایت پروتکل ها انجام شود و همچنین مراسمات ختم با تجمع و حضور افراد نیز ممنوع است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی، ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف نیز در استان از برگزاری جلسات و مراسمات غیرضروری پرهیز کنند و جلسات ضروری نیز با حداقل حضور افراد و رعایت تمامی پروتکل ها باید برگزار شود.

استاندار هرمزگان افزود: افرادی که مبتلا به کرونا هستند، از نظر قانونی و شرعی بر آنها واجب است که در قرنطینه بمانند و این امر را به طور جدی رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن قرنطینه، جان دیگران و سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازند.

همتی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی، توسط بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با دقت و جدیت اجرا خواهد شد و کنترل و نظارت لازم بر قرنطینه افراد مبتلا به کرونا صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بنگاه‌های اقتصادی، اصناف و هر نوع مکان فعالیت و اشتغال باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد و ضد عفونی محیط های عمومی نیز توسط شهرداری ها و دهیاری ها انجام شود.


 

کد خبر 5180447

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری هرمزگان فریدون همتی دورکاری کارمندان ممنوعیت تردد ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت کرمانشاه آمار کرونا بوشهر 12 فروردین تردد وسایل نقلیه اراک سانحه تصادف خرم آباد گرگان خطبه های نماز جمعه محدودیت های کرونایی استاندار هرمزگان شهرستان ها استان هرمزگان ادارات ارائه دستگاه ها شیوع کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

جمال صالح زاده فرماندار شادگان گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شهرستان مصوب گردید می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

صالح زاده ادامه داد: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

او به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد وگفت: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در اوایل سال گذشته سفر رئیس محترم جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست محترم جمهور مطرح گردید.

صالح زاده عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

 نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود و اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

صالح زاده هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

ا و گفت: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

او با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

این مقام مسئول گفت: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان