Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم تهران گفت: پنج عضو شورای اسلامی شهر جدید پرند که مرتکب فساد شده بودند دستگیر و در حال حاضر در ندامتگاه تهران بزرگ در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

رحیم علیش‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگو با فارس در رباط‌کریم درخصوص اجرای احکام قطعی پنج عضو شورای اسلامی شهر جدید پرند و دستگیری آخرین فرد متواری این پرونده اظهار کرد: همانطور که قبلا اعلام شده بود این پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر جدید پرند که برای آن‌ها به اتهام فساد مالی پرونده قضایی تشکیل شده بود و رسیدگی‌های لازم در این چند مدت انجام و نهایتا در محاکم بدوی و تجدید نظر برای هر یک از این افراد، اقدام قضایی قطعی و لازم‌الاجرا صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: یکی از این متهمان به ۱۸ ماه و چهار نفر دیگر به ۵ سال حبس، جریمه نقدی، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

دادستان رباط کریم اضافه کرد: بعد از این‌که احکام قطعی و لازم‌الاجرا در محاکم قضایی ثبت شد، برای آن‌ها احضاریه ارسال و اخطار لازم صادر شد که طبق قانون، ظرف مدت پنج روز خود را به دادستانی جهت اجرای حکم معرفی کنند ولی متاسفانه بعد از ابلاغ مراجعتی نداشتند و به همین جهت حکم جلب آن‌ها از طریق مراجع انتظامی صادر شد.

علیش‌پور ادامه داد: نیروی انتظامی برای دستگیری آن‌ها به نشانی‌های متهمان که در پرونده اعلام شده بود مراجعه کردند اما هر پنج نفر در نشانی‌های قید شده در پرونده حضور نداشته و در جایی دیگر مخفی و متواری شده بودند که به همین خاطر از طریق مراجع اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) نسبت به شناسایی مخفیگاه آن‌ها اقدام شد و پس از کشف محل اختفای آن‌ها، با حکم جلب به دادستانی و نهایتاً برای اجرای حکم به زندان معرفی شدند.

وی در خصوص دستگیری آخرین فرد متواری که به تازگی دستگیر شده است، تصریح کرد: آخرین فرد متهم این پرونده شخصی بود که در شهر رشت استان گیلان مخفی شده بود که با دادن نیابت قضایی به شهرستان رشت، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و پلیس اطلاعات و امنیت در روز چهارشنبه هفته گذشته دستگیر و برای اجرای حکم به زندان معرفی شد.

دادستان رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: هر پنج نفری که مرتکب فساد و پرونده آن‌ها تشکیل و تکمیل شده بود در حال حاضر در ندامتگاه تهران بزرگ در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

بیشتر بخوانید: بازداشت یک مسئول شورا در شیراز و یک مدیر سابق دولتی در جهرم معاون‌ و عضو سابق هیات مدیره منطقه آزاد اروند بازداشت شد رئیسی: مردم نمی‌پذیرند یک فساد چند بار در جامعه تکرار شود لینک کوتاه: asriran.com/003GGa

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رباط کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام در ۲ سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آنها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آنها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دهقانی گفت: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: از آذرماه سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان برای مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

دهقانی گفت: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 6091998

دیگر خبرها

  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود