Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین میرزایی بعدازظهر شنبه در جمع دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان در سرای ورزشکاران اصفهان افزود: توزیع عادلانه ثروت موجب توسعه پایدار و همه‌جانبه می‌شود و بسیاری از گلایه‌ها و نارضایتی‌ها را کاهش می‌دهد.

وی تاکید ‌کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت باید در کنار یکدیگر بر ارائه یک برنامه جامع برای تحقق این موضوع بکوشند و مانع از بی‌عدالتی در جامعه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دغدغه برخی از جوانان اصفهانی مبنی براینکه برچسب برخورداری این خطه موجب محرومیت در بخش‌هایی از استان شده است، خاطرنشان‌کرد: در سطح کلانشهر اصفهان و بسیاری از شهرستان‌های اصفهان کمبودهای زیادی وجود دارد.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ازدواج، مسکن و نیازهای فرهنگی و ورزشی جوانان را مهم بیان ‌کرد و اظهار داشت: سال گذشته طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مطرح شد تا بر اساس آن، به برخی از چالش‌ها پاسخ داده شود.

وی یادآور شد: برخی از نهادها وظیفه و ماموریت خود را در حوزه ازدواج انجام نمی دهند که این موضوع آسیب‌ زیادی ایجاد کرده است و باید تصمیم‌گیری صحیحی در باره آن انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان  نیز در این نشست اظهار داشت: جوانان اصفهان در قالب تشکل‌های مردم نهاد در یکسال گذشته اقدامات گسترده‌ای در حوزه محرومیت‌زدایی، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، آموزش عمومی و کمک به مناطق سیل زده انجام داده‌اند که این مساله ظرفیت جوانی و تشکل‌های مردم نهاد برای رفع معضلات جامعه را نشان می‌دهد.

سیدمحمد طباطبایی افزود: تسهیل شرایط و قوانین برای توسعه فعالیت‌های قشر جوان لازم است که برای این کار نشست‌های تخصصی با حضور مدیران کل دستگاه‌های استانی و نمایندگان مجلس برگزار شده است.

وی تشکیل جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استانی و شهرستانی را ظرفیتی برای پاسخ به نیازهای این قشر بیان‌ کرد و گفت: دستورکارهای عملیاتی و اجرایی باید در راس تصمیمات این جلسات قرار گیرد که جوانان در این حوزه نقش موثری دارند.

به گزارش ایرنا، از میان ۲۳ میلیون جوان ۱۵ تا ۲۹ سال در کشور، یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفرشان در استان اصفهان زندگی می‌کنند که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، هنری و فناوری اطلاعات نقش آفرینی می‌کنند و سرمایه‌گذاری برای این قشر موجب توسعه و رونق استان خواهد شد.

وجود بیش از ۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد ویژه این قشر از دیگر ابعاد حضور و توجه به جوانان در استان اصفهان است که با تدبیر دولت و تغییر سیاست‌های کلی به بار نشسته و موجب افزایش مشارکت این قشر شده است.

برچسب‌ها سازمان های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان اصفهان سازمان های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان اصفهان اخبار کنکور مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، افزود: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌شده‌اند.

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای طرحهای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است.

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی