Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@17:15:08 GMT

تورم سوییس زیر صفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۹۲۸

تورم سوییس زیر صفر رسید

نرخ تورم سوییس با وجود رسیدن به بالاترین سطح پنج ماهه، زیر صفر باقی ماند.

به گزارش برنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم سوئیس در دوازده ماه منتهی به مارس به منفی ۰.۲ درصد رسیده است که ۰.۶ درصد بیشتر از نرخ تورم ثبت شده برای دوره منتهی به ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از نرخ تورم پیش‌بینی شده قبلی برای این کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورم منفی ۰.۲ درصدی که بالا ترین تورم ثبت شده در سوئیس طی پنج ماه اخیر محسوب می‌شود بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت در بخش‌های مسکن، مواد غذایی و حمل و نقل قرار گرفته است. طی این مدت کمترین تورم مربوط به فرهنگ و آموزش با تورم منفی ۱.۹ درصدی بوده است و لباس و کفش با تورم منفی ۱.۵ درصدی و مراقبت‌های درمانی با تورم منفی ۰.۴ درصدی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. تورم در بخش انرژی نیز منفی ۰.۴ درصد اندازه گیری شده است. تورم تنها در دو بخش مواد غذایی و رستوران و هتلداری مثبت بوده و به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۶ درصد اندازه‌گیری شده است.

متوسط نرخ تورم سوئیس در بازه زمانی ۱۹۵۶ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۰۴ درصد بوده است که در این بین بالاترین تورم ثبت شده مربوط به نرخ ۱۱.۹۲ درصدی دسامبر سال ۱۹۷۳ و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به تورم منفی ۱.۴ درصدی اوت سال ۲۰۱۵ بوده است.

هسته تورمی که تغییرات قیمتی انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای آن ها در نظر نمی‌گیرد طی این مدت به منفی ۰.۳ درصد رسیده است. بر مبنای ماهانه نیز تورم سوئیس در ماه مارس منفی ۰.۱ درصد بوده است.

نرخ تورم در دیگر کشور فرانسوی زبان یعنی بلژیک نیز افزایشی بوده است به گونه ای که متوسط نرخ تورم بلژیک در دوازده ماه منتهی به مارس به ۰.۸۹ درصد رسیده است که ۰.۴۳ درصد بیشتر از نرخ تورم ثبت شده برای دوره منتهی به ماه قبل و ۰.۱۱ درصد بالاتر از نرخ تورم پیش‌بینی شده قبلی برای این کشور محسوب می‌شود. این تورم که بالا ترین تورم ثبت شده در این کشور در سه ماه اخیر محسوب می شود  بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت در بخش های حمل و نقل، لوازم منزل و مراقبت‌های درمانی قرار گرفته است.

بر مبنای ماهانه تورم ماه مارس ۰.۲۷ درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه قبل آن ۰.۰۵ درصد بیشتر است. 

متوسط نرخ تورم بلژیک در بازه زمانی ۱۹۲۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۵.۴۱ درصد بوده است که در این بین بالاترین تورم ثبت شده مربوط به نرخ ۲۲۲.۸۱ درصدی ژانویه سال ۱۹۴۷ و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به تورم منفی ۱۸.۱۱ درصدی اکتبر سال ۱۹۲۱ بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوییس نرخ تورم متوسط نرخ تورم محسوب می شود تورم ثبت شده نرخ تورم درصد بیشتر تورم منفی منفی ۱ ۲ درصد منفی ۰ ۴ درصد ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است