Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:24:30 GMT

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۸۰۰۰

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد - مراسم آغاز سال نو و دیدار نوروزی دانشگاهیان روز شنبه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. رییس دانشگاه فردوسی در این مراسم با اشاره به شعار سال گفت: تولید دانشگاه، تربیت نیروی جوان و متخصص است و نیروهای جوان و فرهیخته در این دانشگاه باید برای ایفای مسوولیت خطیر خود در ابعاد مختلف جامعه تربیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمد کافی افزود: کشور باید به صورت دانش بنیان اداره شود لذا دانشگاه می‌تواند در تمام ابعاد زندگی مادی و معنوی افراد نقش آفرینی کند. وی ادامه داد: برای انجام بهتر کارها و وظایف باید سیستم و زنجیره ای شکل گیرد تا افراد موفق را به یکدیگر ارتباط دهد. شکل گیری این زنجیره با تلاش دانشگاهیان میسر است. رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید از تجربه موفق آموزش مجازی در ارائه خدمات به دانشجویان و دانشگاهیان و از امکانات دانشگاه در راستای ایفای مسوولیت پذیری اجتماعی و ارتقای سطح دانشگاه در تراز بین‌المللی استفاده شود.

تایباد - تندباد با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت، ظهر امروز شهر تایباد و مناطق اطراف آن را درنوردید. رییس اداره هواشناسی تایباد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد شدید در نواحی مختلف این شهرستان که از ظهر امروز آغاز شده تا فردا با شدت کمتری ادامه خواهد داشت. محمد زمانی افزود: دید افقی در هنگام وقوع تندباد در این شهرستان به ۲ کیلومتر و دمای هوای این شهر در گرمترین ساعت به بیش از ۳۰ درجه رسید و در حال حاضر دمای هوا در این شهرستان رو به کاهش است. وی ادامه داد: هواشناسی خراسان رضوی پیش از این نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی مناطق استان هشدار داده بود.

سبزوار - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: طی یک سال گذشته ۹۱۴ عملیات توسط آتش‌نشانان این شهرستان انجام شد که بیش از نیمی از این موارد اطفای حریق بوده است. مهدی احمدی راد روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: رفع آب گرفتگی، جلوگیری از مزاحمت حیوانات، رفع گیرکردن در آسانسور و منزل نیز در رتبه های بعدی ماموریت‌های انجام شده آتش‌نشانان سبزوار در این مدت بوده است. وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما ادامه داد: به شهروندان توصیه می شود نصب یا تعمیر وسایل سرمایشی بخصوص کولرهای آبی را به سرویس کار مجاز واگذار نمایند و قبل از انجام این امور نسبت به قطع جریان برق اقدام نمایند.

تایباد - مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در شرق خراسان رضوی گفت: واکسن کرونا به سالمندان زیرپوشش بهزیستی در مرکز نگهداری سالمندان شهر کاریز این شهرستان تزریق شد. حیدر احسانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله اول ۳۳ نفر از سالمندان و کارکنان این مرکز علیه کرونا واکسینه شدند. وی ادامه داد: همچنین مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به ۱۲۰ نفر از اعضای کادر درمان این منطقه انجام شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در مرحله نخست عرضه آن در تایباد، به پزشکان و پرستاران شاغل در بخش مراقبتهای ویژه و مراکز ۱۶ ساعته این شهرستان تزریق شد. وی با بیان اینکه تاکنون پنج محموله واکسن کرونا وارد شهرستان تایباد شده است افزود: در مرحله جدید نیز به ۵۷ نفر دیگر از کادر درمان و ۱۵ نفر از بیماران دیالیزی این شهرستان واکسن کرونا تزریق شد. احسانی ادامه داد: در حال حاضر بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان نسبت به ابتدای فروردین ماه روند ثابت دارد و فقط پنج بیمار کرونایی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد بستری هستند. وی گفت: از بتدای شیوع کرونا تاکنون جواب آزمایش کرونای ۲ هزار و ۳۷۴ نفر در این شهرستان مثبت اعلام شده و ۱۱۹ نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مشهد- رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در پیامی به مناسبت اغاز سال جدید گفت: رویکرد این بنیاد در راستای تحقق شعار سال است. به گزارش روز شنبه آستان قدس رضوی، مالک رحمتی افزود: امروزه در شرایط جنگ اقتصادی، با نصب‌العین قراردادن فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و با اتکا به همت بلند مردم و مقاومت هوشمندانه ملت همچنان پرچم عزت ایران اسلامی در عرصه جنگ اقتصادی بر قله‌های رفیع عزت و شرف برافراشته خواهد بود. وی ادامه داد: انتخاب هوشمندانه شعار سال، باتوجه به مشکلات تولید در کشور و تعیین مسیر برای تداوم، پشتیبانی و مانع‌زدایی از سر راه تولید، امیدهایی است که در کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی جلوه‌گر شد. رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: این بنیاد با خط مشی تعریف شده در سیاست‌های کلان ابلاغی در حوزه بهره‌وری موقوفات، مبنی بر التزام به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش کارآمدی واحدهای خدماتی و اقتصادی به‌عنوان یک نیروی پیاده‌ نظام در جنگ اقتصادی، با تمام قوا حضور فعال خواهد داشت. وی افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی برای تولید کالاهای تحریم شده و بی‌اثر کردن تحریم‌ها، به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی متخصص و متعهد، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در جهت افزایش فرصت‌های شغلی برای جوانان، ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی، توجه به بازار داخلی، توسعه صادرات به‌ویژه در بازارهای کشورهای همسایه، تشکیل و تکمیل زنجیره ارزش کالاها و خدمات و شفاف‌سازی عملکرد و گزارش‌دهی به مردم، از اهم رویکردهای عملیاتی این بنیاد در سال جدید خواهد بود.

برچسب‌ها بسته خبری تایباد مشهد سبزوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری تایباد مشهد بسته خبری تایباد مشهد سبزوار اخبار کنکور واکسن کرونا روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی