Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عضو شورای عالی سیاسی یمن در یک پیام توییتری از سیاست یک بام و دوهوای دولت آمریکا در قبال مسائل انسانی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «محمد علی الحوثی» گفت: آمریکا گفت که به دلیل بحران انسانی در یمن انصار الله را از لیست تروریسم خارج کرده است؛ اگر این قضیه راست است، پس چرا محاصره ملت یمن را رفع نمی‌کند تا به بحران انسانی تا ابد پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آنچه آمریکا انجام داد، چیزی از بحران انسانی یمن را برطرف نکرد. آمریکا تنها با اصطلاحات بازی می‌کند تا ملت‌ها را منحرف کند و به تررویسم، تجاوز و محاصره یمن ادامه دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بیست و هشتم بهمن ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نام انصارالله یمن را از فهرست سازمان‌های «تروریستی» خارج کرده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت، آمده بود: «در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۱، وزارت خارجه آمریکا قرار گرفتن انصارالله در فهرست تروریسم را باطل کرده که در نتیجه این اقدام، انصارالله دیگر ذیل "مقررات تحریم‌های جهانی تروریستی" "مقررات تحریم سازمان‌های تروریست خارجی" یا "فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴" تحریم نیست.»

سازمان‌های امدادی و بشردوستانه بارها هشدار دادند که قرار گرفتن نام انصارالله در فهرست تروریسم عملا کار آنها را برای ارسال مواد اولیه مورد نیاز شهروندان یمنی از جمله غذا و دارو به صورت کامل مختل می‌کند و هنوز هم این قضیه حل نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صنعا یمن لیست تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت